Avatar billede kreativpotens Nybegynder
23. oktober 2006 - 01:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Klagidag.dk - Vurdering?

Her tænker jeg på logoet øverst på siden og det generelle samspil af farver og former på siden.

Link: http://www.klagidag.dk
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 02:10 #1
Farverne og layoutet minder _meget_ om forbrug.dks. Og med mindre at klagidag.dk har tilknytning til forbrug.dk, synes jeg at du skal gøre noget for at adskille dit website fra forbrug.dk.

Jeg tænker at du ønsker at opnå en hurtig troværdighed ved (mellem linjerne) at ligne forbrug.dk ved første øjekast. Det virker i hvert fald som om, du bruger forbrug.dk til at 'brande' dit eget website.

Dit logo har den samme grønne farve som forbrug.dk og i og med, at du nedenunder viser forbrug.dks logo, kan nogle brugere foranledes til at tro at dit website er en ny officel service fra forbrug.dk - det kan være at det til at begynde med har en positiv virkning, men det kan også på længere sigt få en stik modsat effekt når brugerne opdager at dit website ingen tilknytning har til forbrug.dk.

Jeg ville ikke selv vælge at lægge mig så tæt op ad et andet websites layout, som jeg mener at du gør.
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
23. oktober 2006 - 02:15 #2
Hej Apo.

Tak for din vurdering. Er der andet udover den grønne baggrundsfarve i logoet du mener associerer for meget til forbrugerstyrelsen hjemmeside? Det er nemlig det eneste det eneste jeg har ladet mig inspirere fra på deres side.
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 02:46 #3
Prøv selv at sammenligne dit eget website med forbrug.dk - der er ikke meget ved dit site, der adskiller sig fra deres.

Den grå baggrund f.eks. er magen til den på forbrug.dk, dit indholdsområde er hvidt som indholdsområdet på forbrug.dk og indholdsområderne er (næsten) lige brede. Du mangler faktisk kun forbrug.dks mørkegrå kant om indholdsområdet før de to websites ser identiske ud.
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
23. oktober 2006 - 02:54 #4
Hmmm... Nu vil jeg ikke adskille mig for enhver pris. Den grå baggrundsfarve er taget fra phpBB's tema, som en tilfældig tysker må krediteres for. Altså tekstbaggrunden fra temaet har jeg genbrugt i logoet for ikke at mixe for mange farver. Den er ikke identisk, men ligner den på forbrug.dk

At indholdsområdet er hvidt... Tjah, jeg går ikke ud fra at jeg skal forklare mig der?

Bredden, er igen standard for skabelonen som - lad mig udnerstrege det igen, intet har at gøre med www.forbug.dk

...

Den grønne farve i logoet vil jeg nok ændre, men de andre ting er så tilfældige og, som med det hvide indeholdsområde, så grundlæggende at jeg ikke ændrer dem.

Men tak for at tager dig tiden til at kommentere.
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 03:12 #5
Velbekomme.

Der er ingen grund til at forklare, at indholdsområdet er hvidt (det er det på mange websites) - og der er heller ingen grund til at forklare de andre sammenfald med forbrug.dk.

Jeg kommenterer kun det, jeg ser når jeg forsøger at tænke som en almindelig netbruger formentlig vil tænke, hvis de åbner forbrug.dk fra linket på klagidag.dk.

Det er bedre at få det at vide af en som mig (som selv laver websites) end, at få det at vide af en rigtig bruger af dit website :o)
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
23. oktober 2006 - 03:28 #6
Helt fair. Jeg tænker over det :D

Hvordan er det lige at man tildeler point til en bruger her?
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 14:59 #7
Du kan læse om hvordan du behandler svar her: http://expfaq.dk/kan_ikke_give_point#kan_ikke_give_point

Kort fortalt beder du den eller de personer, du vil give points om at lægge et svar. Herefter kan du tildele points ved at vælge brugerens/brugernes navne i boksen til venstre for kommentarfeltet og klikke 'Acceptér'.
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 17:10 #8
Tak for points. Jeg håber at du kunne bruge min feedback :o)