Avatar billede yibman Nybegynder
22. oktober 2006 - 16:32 Der er 1 kommentar

Formmail script

Hejsa jeg står og skal bruge et formmail script med følgende funktionaliteter:

- Formen skal kunne sendes til min mailadr

- felterne i formen skal kunne valideres

- Den skal kunne sende en autorespond til den person der submitter formen.

Er der nogen der ved hvordan en sådan form ville se ud eller fortælle mig hvor jeg kan finde en med de funktionaliteter ? Jeg er nemlig selv en begynder.På forhånd tak.

Can anybody tell me how a script like that will look or where i can find a script like that. I am a beginner.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. oktober 2006 - 18:39 #1
hey, at sende mail er en server teknologi, og kan ikke alene gøres gennem javascript..

Du må ind på din udbyder af webhotels hjemmeside, og se hvad de har af muligheder for at sende mails. Ofte skal man benytte serverens serverscript opsætning, altså endten typisk asp, php, eller asp.net - Nogle få webhotels udbydere stiller stadig "formmails" script til rådighed - men du bliver nød til at gå ind på deres hjemmeside og kigge, eller smide et link her, så skal jeg finde ud af det...

Når du ved hvad muligheder du har for at sende mail, lukker du bare dette spørgsmål, ved at ligget et svar og accepterer det, opret så et lignende spørgsmål i en passende kategori.