Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. oktober 2006 - 00:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad er bedst at bruge

jeg skal til at kode min hjemmeside om og er kommet til at tænke på hvad der mon er bedst at bruge i links

<a href="http://www.min-side.dk/hej.php">hej</a>
eller
<a href="../hej.php">hej</a>
Avatar billede black-vise Nybegynder
22. oktober 2006 - 00:20 #1
<a href="../hej.php">hej</a>
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. oktober 2006 - 00:39 #2
Jeg er uenig med black-vise. jeg bruger altid selv komplette referencer. Jeg oplever ofte at de sa taeller med i din link count fra google
Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. oktober 2006 - 00:56 #3
okay tak for det bufferzone det var et godt agument :-)
Avatar billede black-vise Nybegynder
22. oktober 2006 - 01:12 #4
Ja men siden åbner som regl hurtigere med følgende kode: <a href="../hej.php">hej</a> end hvis du går igennem hele linket..
Men bufferzones påstand er da god, da counts er vigtige.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. oktober 2006 - 01:15 #5
jeg har før brugt hele stien, og har ikke haft problemer med hastigheden, men ja counts er vigtige når man optimere
Avatar billede mickon Nybegynder
22. oktober 2006 - 03:04 #6
der er absolut ingen hastigheds forskel på de 2 måder... derudover vil jeg sige at den fulde sti ville være det mest sikre at bruge.. dog bruger jeg altid selv den første måde beskrevet her..
Avatar billede mickon Nybegynder
22. oktober 2006 - 03:15 #7
sludder... det er selvf. hurtigere end at linke med selve dns navnet... jeg mente et direkte LOKALT link... my bad
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2006 - 03:16 #8
selvfølgelig er der ingen hastigheds forskel, browseren skal jo under alle
omstændigheder connecte til samme host uanset hvad syntaxen er (forskellen i
at parse og konstruere URL må skulle måles i milliontedele sekunder)

jeg vil anbefale den korte relative sti - fordi det er langt nemmere at flytte
rundt på tingene tingene så
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. oktober 2006 - 22:24 #9
En anden lille optimerings ting er at de absolutte referencer giver mulighed for at bruge søgeord i f.eks. biblioteksnavne, der med den relative sti ofte vile blive repræsenteret af .. i hvert tilfælde når man går bagud
Avatar billede michaeltryl Seniormester
22. oktober 2006 - 22:37 #10
bufferzone du slynger ud med gode argumenter, det er alletiders