Avatar billede simona Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser vores side ud på Mac og i Opera?

http://www.frauhause.dk

Vi kunne godt tænke os at få testet vores side i forskellige browsere og på Mac.

Vi har noteret os at menuen i toppen på vores site ikke kan ses på en iBOOK(smadder ærgeligt) og vil gerne finde ud af om det gælder for alle Macs?

Ydermere reagerer Opera, Firefox og Internet Explorer forskelligt på vores site.
F.eks. viser Opera siden http://frauhause.dk/default.asp?id=6&mnu=6 med en alt for høj hvid boks i venstre side, i bunden. Den vises helt normalt i alle andre browsere.

Håber I er friske og gider tjekke vores side? :)
Hvis der er nogen som har en løsning, så vil vi også MEGET gerne have den.. opretter gerne nyt spørgsmål til dette formål.

Vi har sat max.points (200) som vi fordeler imellem de svar som kommer.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:45 #1
Ser fint ud i Safari (OSX.0.4) Menuen i toppen ses og virker ... dog får man ingen hånd ved hover

INTERIØR linket er på dobbelt så stor bagrund som de andre

Ellers ser alt Ok ud
(Mangler et favicon ;-) )
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:51 #2
I firefox 1.5.0.7 ser alt ud som og virker som i Safari

I Netscape 7.2 ser alt ud som og virker som i Safari

I Opera 9.02 ser alt ud som og virker som i Safari

Alle med stort INTERIØR link alle uden hånd ved hover i topmenu
Avatar billede simona Nybegynder
19. oktober 2006 - 20:56 #3
Tak Jesper

Hvad mener du med "hover" ?
Avatar billede madx Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:00 #4
jeg tilhører nok ikke målgruppen, så det betyder næppe så meget at jeg ikke indser hvad sitet går ud på... men ville det ikke være en fordel at de fleste forstod budskabet og kunne vælge fra og til?
Avatar billede simona Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:05 #5
madx

Hvad er det du godt kunne tænke dig at kunne melde fra og til? Vurderer du vores site i forhold til spørgsmålet eller ... forstår ikke helt hvad du mener? :)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:13 #6
hover .. når mand peger på et link ... der kommer ikke en hånd men forbliver en pil ...så svært at se det er et link
Hvis evnt at man kunne se det er et link ved at farven skifter betyder det ikke så meget at der ikke kommer en hånd
Avatar billede simona Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:18 #7
Okay..så blev man så meget klogere. Tak for din indsats! :)Smid et svar så du kan få nogle points når vi "lukker"
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:29 #8
Kan maile dig et skærmskud fra mac hvis det har interesse ?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:30 #9
Mail mig vent efet et

jgom * privat .dk
Avatar billede simona Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:50 #10
Hej Jesper
Du må meget gerne maile mail et skærmskud! :)
Din sidste besked kan ikke læses. Men du kan maile via adresse på hp. På forhånd mange mange tak :)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:57 #11
Gør jeg ... (Har "gemt" adressen i sidste besked ... sender den til info adressen. på HP en
Avatar billede madx Nybegynder
20. oktober 2006 - 07:00 #12
"melde fra og til" - jeg hentyder til det brugerne gør konstant på Nettet, når de ser/oplever nye sites, nemlig ubevist at stille sig spørgsmålet: Er dette site relevant for mig?.

Hvis "ja", så klikker man videre
Hvis "nej", så så man én eller 2 og smuttede og kommer aldrig igen

Ved mit besøg på sites forstod jeg ikke hvad sitet tilbød! Så jeg kan ikke engang vurdere om det er relevant for mig (set med jeres øjne). Med mine egne øjne eller en bruger øjne - ja, så er I blot dømt ude. Det er ærgeligt, hvis sitet rent faktisk har meget at byde på....

Jeg håber det hjælper dig

Mht. behovet for at virke optimalt på MAC - alt ære og respekt for at I går efter crossbrowser-kompabilitet, men har I viden, der fortæller jer at jeres målgruppe anvender MAC? Jeg mener - set med gængse marketing-øjne - er målgruppen/antallet af brugere på MAC så stort, så det også er attraktivt at optimere efter?
Avatar billede simona Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:45 #13
Hej Madx
Jeg syntes ikke din kommentar er relevant her. Jeg syntes det er meget tydeligt hvad vi ber om hjælp til. Hvis du ikke kan, har lyst eller hvad som helst, så er du jo fri til at lade være.
Der er masser herinde som ber dig om testning af deres site, i forhold til indhold. Hvorfor hopper du ikke bare på der?
Avatar billede madx Nybegynder
20. oktober 2006 - 12:27 #14
Som det er jo altid er, kan man jo blot tage det man kan bruge i et forum som dette.... jeg forstår bare ikke - hvorfor lancere et website, der er svært at forstå? Men respekt..... det gør I da bar ;-)
Avatar billede simona Nybegynder
20. oktober 2006 - 12:48 #15
Al respekt for den tid du bruger på noget vi ikke har bedt dig om. Har du overvejet at siden måske ikke er færdig? Hvis du fortsætter din deltagelse her, så er nogle relevante svare velkomne, alt andet lyder mere som noget mave-surhed.
Avatar billede simona Nybegynder
14. december 2006 - 12:44 #16
Hej Jesper. Har glemt at give dig points, ups. Sorry og Tusind tak for din hjælp!! :)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
14. december 2006 - 12:51 #17
Selv tak *S*