Avatar billede reinewald Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:25 Der er 3 kommentarer

SMS koncept - kan det lade sig gøre, og hvordan?

Hej

Jeg sidder og er ved at lave et nyt forretningskoncept, hvorved jeg skal bruge nogle oplysninger om hvorvidt det kan lade sig gøre via SMS.

Jeg kan desværre ikke beskrive projektet i detaljer, så jeg har prøvet at lave et lignende scenarie som ligner det jeg skal bruge, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre rent teknisk.

Scenarie:

Der laves en konkurrence på et website, avis, reklame etc. og folk skal svare via sms til "1231" eller et lignende nr. Det svar skal jeg modtage på en mail, eller i et website.

Hvis de svarer rigtigt, er de med i en konkurre, og skal have en personlig sms tilbage som jeg skal have mulighed for at sende og de skal betale "fuld pris" (eksempelvis 10,-).

Hvis de svarer forkert, skal jeg stadig have en mail med deres svar, og vil derefter manuelt sende et standardsvar, og jeg ønsker ikke at opkræve deltageren penge, ud over det minimumbeløb som Teleselskabet og sms gateway(??) etc. kræver.

Kan dette lade sig gøre, og hvad kræves der for at det kan? Skal jeg bruge en SMS gateway, hvad er det, og hvor finder jeg den?

Håber i har mulighed for at hjælpe mig, eller pege mig i retning af nogen der har.
Avatar billede koldstar Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:46 #1
Hej reinewald
Den billgste løsning er helt klart at leje en sms-gate gennem TGE. Deres SMS-løsning kan ses på https://www.comsms.dk/ hvor du også kan finde en forandler.

Jeg har tidligere selv benyttet mig af deres system og de har nogle standard moduler der kan det du søger. Hvis du evt vil have samlet oplysninger osv. i en database, så du kan køre noget statistik over svar osv skal du dog selv programmere lidt... Ellers vil jeg selvfølgelig gerne være behjælpeælig :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
02. november 2006 - 14:00 #2
Hej Reinwald , jeg har erfaring i udvikling af SMS Systemer og jeg har selv adgang til SMS Gateway. Så jeg tilader at pege på mig selv og oplyse telefon nummer og email adresse, som er 405 11 627 eller mail@mc-solutions.dk

  Mvh
Mikkel Christensen
Avatar billede theprofessor Nybegynder
14. november 2006 - 14:15 #3
market forovertakserede SMS'er i DK er ved at være mettet, og du har storvægter som TDC, TELIA, o.lign som konkurrenter!  Du skal både have en SMS-portal (og du kan ikke bruge de gratis protaler til kommercielle brug!) OG en CMS-system, det vil kræve en investering af flere 100.000 kroner til at starte med...og så skal du have startkapital, en go´bank forbindelsle, og en "merchant account" hos banken, for at take imod betaling fra creditkort o.lign.....har du de nødvendig startkapital og bankguarantier?