Avatar billede vandborg Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Filnavne på http servere

Hej eksperter!

Er løbet ind i et problem med http servere. Jeg forsøger at hente en fil vha. HttpWebRequest og HttpWebResponse. Jeg bruger HttpWebResponse.ResponseUri.LocalPath til at finde det lokale filnavn. Problemet med denne metode er at LocalPath er "/download/" hvis der kun peges på et directory som f.eks. www.microsoft.com/download/ og ved blot www.microsoft.com bliver LocalPath "/"

Så mit spørgsmål er dette: Hvordan finder jeg filnavnene på de filer jeg har ovenstående har nævnt som eksempel? Det lader til det kun er index filer som er problemet, men index filer kan jo være både index.html, index.php, default.asp osv...

Håber I kan hjælpe mig og på forhånd tak,

Vandborg.
Avatar billede vandborg Nybegynder
17. oktober 2006 - 23:49 #1
Efter at have kigget lidt mere på det er jeg kommet i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Hvis det ikke kan lade sig gøre, er jeg meget åben for alternativer.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. oktober 2006 - 07:16 #2
Hvad er problemet?

www.example.com og www.example.com/index.html giver samme output.
Avatar billede vandborg Nybegynder
18. oktober 2006 - 09:55 #3
Jeps, men hvis jeg går ind på example.com kan det være de bruger index.htm eller index.html... Kunne gå ud fra at alle sider bruger index.html men synes ikke det er så godt et alternativ...
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:15 #4
Hvorfor er det vigtigt?
Avatar billede vandborg Nybegynder
21. oktober 2006 - 14:43 #5
Mjaeh vil gerne have mit program til at virke bedst muligt, men løste det bare ved at gå ud fra at alle index filer hedder "index.html", synes bare det er en grim løsning men har set på nogle større programmer der benytter sig af samme metode.
Avatar billede vandborg Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:33 #6
Lukket.