Avatar billede hghn Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:07 Der er 1 kommentar

Skærm(e) slukker når windows startes..

Hej!

Mine skærme (har prøvet 2 forskellige, i øvrigt velfungerende, skærme) slukker når windows startes. Jeg har kørt problemfrit med samme opsætning i et års tid og har ikke ændret noget for nylig. Her er historien:

For et par dage siden begyndte min skærm at flimre lidt og frøs billedet, efter den havde været tændt i ca. en halv time. Derefter kunne jeg så slukke den og tænde igen 2 minutter senere, hvorefter den så virkede helt fint.
I går gik det imidlertid helt galt: Nu slukker skærmen bare når windows opstartes. Jeg har så efterfølgende prøvet med en anden, men uden resultat.
Jeg får strøm til skærmen direkte fra stikdåsen, så der ligger fejlen ikke.

Hvad kan problemet være og hvordan kan det løses?

På forhånd tak.
Avatar billede dr.big Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:11 #1
Prøv evt at starte den op med VGA stilstand
Tryk F8 når du tænder computeren og vælg derefter VGA et eller andet :)