18. maj 2001 - 20:28 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

er det klogt???

jeg tænker på at købe 512 ekstra MB til min computer.. jeg har i forvejen 128 og en 800 mhz com. er det dum at gå hen at købe ekstra 512... den vil måske brande helt sammen.... *GG*
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. maj 2001 - 20:33 #1
Du skal i først omgang undersøge om dit bundkort understøtter 512 MB ram.

/per
Avatar billede zycho Nybegynder
18. maj 2001 - 20:39 #2
Som hoejrup siger, undersøg først om du har et motherboard som understøtter 512 MB oven i det du har nu!!

Men dumt?? Det kommer jo ane på hvad du skal bruge den til!! Skal du bruge den til 3D er det en god ide!!

Men ellers er det måske lidt overkill. Er det bare til windows brug og programmer der ikke er alt for krævende, burde nu nøjes med 256 MB.

Avatar billede alsace Nybegynder
18. maj 2001 - 22:35 #3
Meeen man kan vel aldrig få for meget ram når det kommer til stykket. Og med priser 512MB moduler efterhånden er nede i føler man jeg jo næsten snydt hvis man køber mindre (Hvilket jeg er nødt til eftersom mit bundkort ikke kan spise moduler over 128MB :( )

-Alsace
Avatar billede bobobo Nybegynder
18. maj 2001 - 22:45 #4
læs:
Windows kan ikke klare mere end 512 MB hukommelse

For meget hukommelse kan give problemer under Windows, fortæller Microsoft i en ny advarsel.

Af Karim Pedersen
10. maj 2001, klokken 09:37

Hvis du har installeret mere end 512 MB RAM i din pc, kan du risikere, at Windows går i stå under opstarten. I en ny advarsel med det paradoksale navn \"Out of Memory\" Error Messages with Large Amounts of RAM Installed\" fortæller Microsoft, at Windows 95, 98, 98SE og ME har problemer med at håndtere hukommelse på mere end 512 MB.
Foruden problemer under opstart kan brugeren også risikere at møde en fejlmelding, når man forsøger at starte en MS-DOS boks. Windows kvitterer med meddelelsen om, at der ikke er installeret nok hukommelse i pc\'en.

Fejlen skyldes en cache-driver, som bruger et stigende antal hukommelses-adresser i takt med at RAM-lagrets størrelse vokser. Når hukommelsens størrelse overstiger et vist niveau, vil cache-driveren beslaglægge så mange adresser, at andre programmer ikke kan køre på systemet.

Microsoft anbefaler at brugeren retter en linie i systemfilen system.ini, som fortæller cache-driveren at den kun skal bruge et begrænset antal adresser. Det kan også hjælpe at opgradere hukommelsen til over 800 MB, som er cache-driverens maksimale grænse.

Avatar billede red_eagle Nybegynder
18. maj 2001 - 22:57 #5
Her snakker vi win9x/me, der alligevel ikke kan udnøtte mere 128mb ordenligt. Skal man have så meget ram, skal man også køre med win2k!
Avatar billede red_eagle Nybegynder
18. maj 2001 - 22:58 #6
udnøtte=udnytte ;-)
Avatar billede alsace Nybegynder
18. maj 2001 - 23:41 #7
Hehe, så er det jo heldigt at der også findes andet end Windåze :)

Derudover er jeg ret sikker på min gamel NT4 vil kunne skåne min hd lidt hvis den havde mere end de søllge 64MB det er blevet til.
Avatar billede nozferatu Nybegynder
18. maj 2001 - 23:49 #8
Hej Højrup

Ja, mit er nærmest et lile bidrag til hvad andre har skitseret. Win 98 kan max håndtere 256 RAM (ordentligt) og alt derover giver kun problemer. Win 2000 Pro, som undertegende anvender, kan håndtere op til 2 gigs RAM (det bedste styresystem til dato fra Windåze). Når du har en 800 Mhz er jeg 99.999999999999 % sikker på, at dit motherboard kan håndtere de 512 RAM (bemærk de er stadig de færreste som kan håndtere mere end det. Jeg siger selv som hovedregel; har du pengene kan man sq aldrig få nok ram - lidt det samme med en processor, den kan sq heller ikke blive stor. Billedbehandling, mangespil, 3D m.v. elsker at sluge en stor mængde RAM, og afvikles hurtigere og mere stabilt med mange RAM.
19. maj 2001 - 19:34 #9
hvordan finder jeg ud af om mit motherboard understøtter 512 MB
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. maj 2001 - 21:32 #10
Hvis du laver følgende søge metode på www.google.com, så vil du finde oplysningerne op dit bundkort.

eksempel på søge ord på google:

ASUS + K7M + technical + specifications

/per
Avatar billede alsace Nybegynder
20. maj 2001 - 00:06 #11
Eller prøve at kikke efter i manualen hvis der fulgte en sådan med til bundkortet.
Avatar billede zycho Nybegynder
20. maj 2001 - 22:04 #12
www.mobilfon.subnet.dk >>

Lukker du spørgsmålet / giver os point
21. maj 2001 - 10:17 #13
yep lige om lidt skal lige vurdere jeres SVAR