Avatar billede persteffen Nybegynder
13. oktober 2006 - 21:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette forbindelse til trådløst access point

Jeg har 3 maskiner og kan godt få forbindelse fra to af dem til mit trådløse access point, men får fejlen "Limited or no connectivity" for maskine nr. 3. Alle kører XP og har identisk netværksopsætning. Der er fin modtagelse. Fra maskine nr. 3. kan jeg se mit trådløse net, men kan ikke opnå forbindelse. Mit access point er ikke en router, men sidder direkte forbundet til mit ADSL-modem. Jeg har haft maskine nr. 1 og 2 slukket i 4 timer (af hensyn til evt. reset af fastlåst MAC-adresse hos udbyderen), det gør ingen forskel, maskine nr. 3 kan stadig ikke forbindelse. Maskine nr. 3 kan dog godt få forbindelse til min nabos trådløse net, men han har en trådløs router, ikke et trådløst access point. Hvorfor kan jeg ikke få forbindelse fra maskine nr. 3 til mit eget net? Ville det hjælpe at skyde en router ind mellem mit access point og mit ADSL-modem?
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2006 - 14:10 #1
for at starte bagfra.

Ja det vil hjælpe også kan du sætte "ubegrænset" på trådløst i vil ihvertfald ikke få problemer.

Resten af dine spøgsmål vil være løst hvis du sætter en router på.
Avatar billede persteffen Nybegynder
18. oktober 2006 - 11:06 #2
Tak for svar. Det jeg bare ikke forstår er, hvorfor jeg uden router kan have to samtidige forbindelser til mit access point, men ikke tre? Hvorfor er det, at en router løser problemet?
Avatar billede nva Praktikant
18. oktober 2006 - 11:10 #3
Kan du få den trejde på hvis du tager en af de andre af?
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2006 - 12:08 #4
Det har nok med antallet af ip-adresser du har. og for at skifte computer skal du lave en ipconfig /release inden du skifter computer.
Avatar billede persteffen Nybegynder
20. oktober 2006 - 11:56 #5
nva: Nej, jeg kan ikke få den tredje på, selvom de andre to har været taget af i 4 timer.
kenp: Jeg vil prøve med ipconfig /release.
Avatar billede persteffen Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:41 #6
Jeg har nu prøvet at lave ipconfig /release på maskine 2, men maskine 3 kan stadig ikke komme på det trådløse net. ipconfig giver flg. output inden jeg førsøger at komme på med maskine 3:

Connection-specific DNS Suffix  . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Efter forsøget står der "Limited or no connectivity" i "Wireless Network Connection"-vinduet, og i output fra ipconfig er der nu en IP Adresse og en subnet mask, andet end 0.0.0.0

Det jeg bare ikke forstår er, hvorfor jeg ikke kan komme på med maskine 3, når maskine 2 er taget af med ipconfig /release. Jeg har derfor 2 spørgsmål:

1. Kan det tænkes at udbyderen har lås på fx 2 specifikke mac-adresser (og disse ikke frigøres med ipconfig /release)?

2. Hvordan ved jeg med sikkerhed, at en router vil løse problemet? Hvis der fx er lås på mac-adressen fra udbyderens side er der vel også lås på routerens mac-adresse.
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2006 - 21:51 #7
Så mangler du at prøve at hente en ny på den maksine med en ipconfig /renew

ja dne kan være låst..
Avatar billede persteffen Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:24 #8
Har prøvet ipconfig /renew, men den giver blot flg:

An error occurred while renewing interface Wireless Network Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.

kenp: Hvad forstår man ved dne, og hvordan er den låst?
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2006 - 22:54 #9
Kommer an på udbyder f.eks. webspeed skal man ind og register hver enkel mac-adresse for hver enkel computer. TDC normalt skal man bare køre en ipconfig /release på den computer som man skal koble fra idnen man sætter den nye på.
Avatar billede persteffen Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:23 #10
kenp: Tak for kommentar. Hvordan kan jeg vide, at en router vil løse problemet?
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2006 - 14:08 #11
I kan også løse det på anden måde. det er at købe flere ip-adresser. men med en router så skulle i gerneslet ikke komme i problemer.
Avatar billede persteffen Nybegynder
23. oktober 2006 - 20:42 #12
Her yderligere detaljer: Når jeg prøver at komme på med maskine nr. 3 kommer jeg på i nogle få sekunder, og så ser output fra ipconfig sådan ud:

Connection-specific DNS Suffix  . : opasia.dk
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.103
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Men inden der er gået 5 sekunder er jeg smidt af igen, og så ser det sådan ud:

Connection-specific DNS Suffix  . :
Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.229.224
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Er der nogen, der har en forklaring?
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2006 - 21:05 #13
hvilket accesspoint har du? for dette ligner en "privat" ip-adresse...
Avatar billede persteffen Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:02 #14
Det er et D-Link AirPlus G DWL-G700AP Access Point. Hvad forstår man ved en "privat" ip-adresse?
Avatar billede kenp Novice
24. oktober 2006 - 13:04 #15
Nogle forskellige områder af ip-adresser er reserveret til "lokal/private" ipadresser. og det er 192.168.xxx.xxx og et område som starter med 10 og 172 kan ikke lige huske dem alle..

Men jeg er stadgivæk sikker på at det vil lykkeds med en router. Men kan se ud fra din ip-config at dit accesspoint uddeler ip-adresser (dvs dhcp er slået til)
Avatar billede persteffen Nybegynder
29. oktober 2006 - 15:24 #16
Nu er der en router mellem ADSL-modem og access point, men det gør ingen forskel. Stadig ingen forbindelse. Nogen idéer til noget jeg kan prøve?
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2006 - 15:57 #17
Det lyder helt russisk...

Men tror du skal resette dit accesspoint også begynde forfra i det, også skal du dennegang deaktiver dhcp i dit accesspoint.
Avatar billede persteffen Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:06 #18
kenp: Tak fordi du besvarer mine spørgsmål, men tror du jeg kunne få dig til at forklare lidt mere? :-) Du skriver, at jeg skal prøve at deaktivere dhcp i mit access-point. Hvorfor vil det hjælpe? Hvordan kan jeg overhovedet vide, at mit access-point er dhcp-server?
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2006 - 22:55 #19
Grunden til at jeg kan se at dit accesspoitn har en dhcp fordi at manualen skriver at den har det. samt den ip-adresse jeg kan se i indlæg af 20:42:50 af 23/10-2006.

Hvis man har flere dhcp servere så vil det kunne forvirer det trådløse netværk. og ikke vide hvad som den skal vælge at bruge.
Avatar billede persteffen Nybegynder
30. oktober 2006 - 11:17 #20
Jeg har købt en trådløs Router af mærket D-Link DI-624+ og sat op i stedet for mit access point, og nu spiller det hele. Tak for hjælpen.

Per