Avatar billede jeppesem Nybegynder
11. oktober 2006 - 21:04 Der er 8 kommentarer

Fjernelse af indholdet på harddisken

Hey..

Jeg har efterhånden fået så mange underlige progammer på min comp. at jeg ønsker at slette alt indhold på harddisken. Da den er blevet ualmindelig langsom.
Jeg behøver ikke back-up osv. Jeg skal bare slette alt indhold, så jeg kan geninstallere windows, via en recovery cd.
Det ville være fint hvis i har et link til en side, der beskriver proceduren. Det må nemlig gerne være illustrativt, da jeg ikke er den største comp. ekspert :-) Har en Acer bærbar..
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2006 - 21:08 #1
Avatar billede martinlind Nybegynder
12. oktober 2006 - 08:24 #2
"jeg kan geninstallere windows, via en recovery cd. " disse cd'ere plejer at gi mulighed for at slette disken inden de geninstallere, har du prøvet det, den tur vejmand sende dig ud på linger ikke noget for begyndere
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 08:30 #3
Kudos til Vejman, men jeg vil også mene hans forslag er overkill. Som martin skriver vil recovery CD'en ofte selv rydde disken helt (altså slette al din data og starte "forfra").
12. oktober 2006 - 17:21 #4
Jeg går ud fra at det er en "recovery cd" ...
Evt. Netværksstik UD undervejs.
Når den procedure er gennemført og det ser rigtigt ud først DA indsætte netværkstikket og smut til WindowsUpdate http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da MED DET SAMME for at instalere alle de Microsoft Opdateringer der er udgivet siden din "recovery cd" 's fremstilning. Der skal nok være ~50 stykker. Instalere dem alle...
Samme med evt. Sikkerhedsprogrammer medfølgende denne "recovery cd" ... opdatér dem straks !!!

Når alt er opdateret og ser OK ud så opret et Systemgendannelsespunkt (Lidt om det her ->
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm )

Good Luck

Safe Surfing...
12. oktober 2006 - 17:22 #5
<jeppesem>: Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
24. oktober 2006 - 17:03 #6
Feedback ?
28. oktober 2006 - 20:10 #7
Feedback ? [2]
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2007 - 06:54 #8
Kan spørgsmålet lukkes?