Avatar billede jaze Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:31 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Har ideen men mangler evnerne til at føre den ud i livet.

Mit spm. er så hvordan kommer jeg videre?

Jeg har en ide til en applikation, som jeg fra flere sider har fået bekræftet er en rigtig god ide. Men jeg mangler evnerne til at føre den ud i livet.

Derfor henvender jeg mig her i håb om at nogen kan give mig et skub i den rette retning, så jeg kommer videre.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2006 - 12:47 #1
Hej jaze, i bund og grund har du vel 2 muligheder... tilegne dig selv de fornødne evner/komptencer eller finde en eller flere personer der har de nødvendige kompetencer. Hvis du skal finde eksterne så er du nok nød til at åbne lidt op for posen mht. hvilke kompetencer du efterspørger - og måske endda hvilken applikation du har i tankerne. Du kan eventuelt aftale underskrivning af fortrolighedsaftaler hvis du er nervøs for din idé skal komme i de forkerte hænder.... Du bør nok også overveje hvilken økonomi det vil kræve at få gennemført din idé / udviklet dit produkt - så du ikke stpår lige pludselig med at halvt eller kvart produkt du ikke kan færdiggøre grundet manglende økonomi. Så er de investerede penge jo nærmest spildt. Endlig bør du nok overveje hvorvidt du er i stand til at markedsføre dit produkt hvis det bliver færdigt- for uanset hvor godt et produkt er, så får du ikke meget ud af det uden markedsføring...

Håber du kan bruge det...
Avatar billede jaze Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:59 #2
Hej Cheval>> Det var ilge sådan en dialog jeg håbede at få igang. Jeg koder selv en del i primært VB.NET.
Jeg har af samme grund som du nævner været meget sparsom med applikation specs. Man vil jo nødigt have sin ide planket ;)
Med hensyn til økonomi i projektet ser jeg mere end 1 mulighed. Man kunne lave et partnerskab imellem mig og udviklerne, således at man arbejder pro bono.

Grunden til jeg mener ideen er bæredygtig er at det er rimelig simpelt at lave (hvis man har kompetancerne ;), jeg har selv lavet et opkast, men ønsker lidt mere.....) samt det er noget som vil være mere end anvendeligt for rigtig mange mennesker, globalt set.

Jeg har ikke tidligere arbejdet sammen med mennesker på tværs af fysisk lokalitet og kunne derfor godt bruge en som kan kode og samle trådene, hvis det er nødvendigt med mere end en udvikler, så skal jeg nok komme med ideer, være tovholder på aftaler m.m.
Avatar billede jaze Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:03 #3
De kompetancer jeg efterlyser er primært, webservices, activeX, SQL samt kendskab til kryptering.
Avatar billede koldstar Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:48 #4
Hey Jaze
Det kan være jeg kan hjælpe. Starter som selvstændig udvikler på fuld tid til november og vil da gerne have et projekt at fylde "hullerne" mellem opgaverne ud med. Jeg har arbejdet med ASP, .NET (VB og C#), SQL m.m. gennem de sidste 5 år. Hvis det lyder interesandt kan du kontakte mig på koldstar#gmail.com (# udskiftes med @)
Avatar billede fxj Juniormester
12. oktober 2006 - 18:42 #5
Et andet sted, at starte kunne være http://www.amino.dk

Det er et supergodt forum for iværksættere. Det er ikke sikkert du finder en der er god til at kode, men det er heller ikke det eneste der kræves for at få succes med dit projekt.

Der er desuden en god tod og masser af forståelse når man er ny på banen :-)
Avatar billede teckjj1 Nybegynder
18. oktober 2006 - 08:51 #6
Vi er nogle iværksætter der er i gang med en hel masse net baseret systemet, er det noget du er interageret i at hører mere om, så kan du skrive til tecckjj@gmail.com. Vi har lokaler i Randers men er maget tit i Århus
Vi har en del servere der står i nogle nøgle punkter i Danmark, så vi har server dele i orden
Avatar billede theprofessor Nybegynder
14. november 2006 - 14:30 #7
hvis der er en opfindelse, prøv opfinderkontoret
hvis det er en business ide som kan beskrives i en forretningsplan, prøv
erhvervsservicecenter i din kommune/amt samt startguiden.dk og dansk iværksætter forening www.d-i-f.dk

Hvis du mangler startkapital kan du gå til en "business angel" eller vækstfonden, men de vil se en forretningsplan først!