Avatar billede troels_holm Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:35 Der er 11 kommentarer

Driver til grafikkort

Via Everest Home Edition har jeg fundet ud af at grafikkortet i min bærbare er et ATI Mobility Radeon 9000 M9, men når jeg henter en driver vil den ikke installere og beder mig om at installere en standard VGA driver først. Når jeg scroller og kører rundt med vinduerne går min skærm meget langsom. Hvad gør jeg? Vil gerne have skærmen til at køre optimalt.
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:38 #1
Den driver du har hentet, er det kun én fil. Eller er der en masse små filer?

Hvis der er en masse små filer, så gå ind i enhedshåndtering --> Højreklik på skærmkortet og vælg opdater driver. Prøv at sig at du selv vil vælge hvilken driver du vil installere derfra
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:44 #2
hvilken bærbar har du?
da mobility radeon serien skal bruge en seperat driver fra producenten af bærbare, det går ikke med en driver fra ATi's oficielle side til bærbare computere :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:44 #3
(fabrikant, type, typenr) :)
Avatar billede troels_holm Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:48 #4
-> bad24 Det er en masse små filer, men det virker ikke :(

-> psycosoft Kender ikke mærket på den bærbare, da der ikke er nogen label på eller anden der indikerer fabrikanten. (muligvis Toshiba, da harddisken er af mærket Toshiba)
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:55 #5
Ingen filer der hedder inf til sidst (altså efter punktum) ?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:00 #6
hmm, det var ikke meget info at gå efter. der er mange notebooks der har mobility radeon 9000... har du mulighed at lægge nogle billeder op af den på imageshack.us, så vi kan identificere din bærbar den vej? :)
Avatar billede troels_holm Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:04 #7
-> bad24 jo der er en der hedder CX_16729.inf under XP_INF

-> psycosoft Nej, desværre..Ik li nu.
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:12 #8
har du gjort som her i denne video http://www.bran.dk/www/wp-content/uploads/Video0.avi
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:12 #9
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:50 #10
>>troels_holm: du kunne prøve at tage et kig på denne side: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=39  :)
Avatar billede troels_holm Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:09 #11
bad24 Ja, det gjorde jeg.

psycosoft Ja, det gjorde det lidt nemmere, men ved jo stadig ikke hvilke computer det er :( Nu ved jeg at jeg ikke skal hente driveren andre steder end producenten :p