Avatar billede m_hansen Novice
10. oktober 2006 - 13:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skift en farve ud med en anden farve

Jeg har skrevet et brev og skal nu sætte min underskrift på brevet. Underskfiften har jeg liggende på min PC som en jpeg fil.

Problem underskriften er sort - den skal være blå.

Hvordan konverterer jeg den sorte farve til blå farve.

Jeg har adobe cs2 (tror jeg pakken hedder)
Avatar billede twotimes Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:07 #1
Åbn dit billede i photoshop. Først skal teksten frigøres fra baggrunden.
Det gøres f.eks. ved at gå op i menuen "select" og vælge "Color range". Tryk med pipetten på din underskrift.
Fuzziness baren, styrer tolerancen. Helt til højre er nok bedst.
Tryk ok.

Nu er din underskrift markeret. NEde i højre hjørne trykker du på "create new fill or adjustment layer" og vælger solid color. Tag den naunce blå du vil have, og tryk ok.

Det er en måde. Der er mange de kan gøres på. Virker bedst hvis din tekst er helt ensfarvet. Og hvis det samme gælder baggrunden
Avatar billede twotimes Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:07 #2
svar...