Avatar billede hikuzaki Nybegynder
08. oktober 2006 - 10:53 Der er 4 kommentarer

Mangler ideer!

Hejsa, jeg står over for at skulle lave et nyt site som et projekt på min skole.

Først og fremmest skal siden være brugervenlig, kunne tjene på ads (=stor målgruppe), have et fornuftigt emne og være international.

Er bare (desværre) helt tom for ideer til hvad denne nye side kan omhandle.
For vil ikke bare have et forum, som der er 1000 af her på nettet, men noget helt specielt der ikke er så meget af!

Nogen ideer?
200 point til den idé der bliver brugt.

Mvh. Hikuzaki
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. oktober 2006 - 14:23 #1
- En side om uddannelser over hele EU, om at v¿lge videregående udd. i udlandet
der findes en del men de er alle meget "officielle", du kune lave den brugerdrevet; altså baseret på elevers egne erfaringer og anbefalinger koblet med det allerede eksisterende formelle info.
(det er et stor marked og der er masser af annonce potientiale)
Avatar billede hikuzaki Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:31 #2
Det lyder faktisk ret genialt mobius...
Kan du ikke lige skrive lidt om hvordan projektet kunne udføres? Så har du fortjent de 200 point!
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. oktober 2006 - 15:29 #3
det er nu rimeligt simpelt (omend ikke en hel del arbejde, men det er vel også meningen)
du samler alt overordnet info (kontaktinfo, adresser, adgangskrav, osv)
du samler alle t¿nkelige skoler i en DB
du laver et forum og et "rating - system" hvor elever kan skrive deres kommentare om den skole de går på. pro. and cons.)

siden kan så bruges af folk som vil unders¸ge mulighederne for udd. i udlandet (fx begr¿nset til EU) her kan de udover den almindelige generelle info, få elevers input og måske skabe relationer allerede inden de ankommer til skolen.

lidt samme koncept som mange rejse-portaler har, rigtige menneskers/brugeres vurderinger/kommentare/holdninger er oftest mere v¿rd end generel og almen info :-)
Avatar billede hikuzaki Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:19 #4
Vil lige tænke over det..

Alle med andre bud er velkomne!