Avatar billede ck23 Nybegynder
06. oktober 2006 - 14:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Flere fejl på tlf. efter reperation hvordan er lovgivningen

Hej

Jeg har lige haft en Nokia 6131 til reperation ved Telecare, det der var galt var at telefonens indvendige skærm var gået i sort efter jeg kun havde haft tlf. i 1-2 uger. Jeg fik så d.d. tlf. retur fra Telecare, og den pågældende fejl var også rettet, men tilgengæld, var mit batteri udbyttet med et gammelt slidt et og menuen var ikke længere på dansk men kun på engelsk, og samtidig var ridser rundt om den indvendige skærm. Kan man i følge lovgivningen ikke bede om en ny, når der er kommet yderligere fejl og mangler til efter de har haft den til reperation. ?? mener at have læst det på forbrug.dk men kan ikke finde det længere nogen der kan hjælpe????
Avatar billede leif Seniormester
06. oktober 2006 - 14:36 #1
Mener at du kan påpege de nye fejl, men du kan vist først anmode om en ny hvis de gentagne gange ikke kan rette fejlene.

Men ellers kontakt Forbrugerrådet, de kan svare mere præcis på det.

http://www.fbr.dk/
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 14:43 #2
leif forbrugerrådet, ligger i samme bygning som telecare (i fiolstræde), så det er nemmere at gå ind gennem porten til det der træningscenter og så gå op på 1 eller anden sal og tale med dem ;)

Men det er jo en ny fejl, og normalt skal det være sammen fejl (og det er kun en opdatering der skal til før din igen er på dansk, det vil aldrig kunne give en ny telefon)
Avatar billede ck23 Nybegynder
06. oktober 2006 - 14:47 #3
Nej men jeg har fået gammel brugt batteri og ridser på min tlf. samtidig.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 14:57 #4
er nu ret sikker på du nok skal få et nyt batteri, og et nyt cover, der var aldrig problemer med det da jeg arbejdede der (rettelse, da jeg arbejde i samme forretning under de gamle ejere, men samme personale)
Avatar billede ck23 Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:30 #5
Nu bor jeg i Århus, så jeg fortækker at ringe til forbrugerstyrelsen :) Jeg synes bare det er lidt dårligt uanset om jeg får et nyt batteri og nyt cover, at man aflevere en tlf, og så får den tilbage med nogle fejl og mangler som ikke eksisteret da man afleveret den og især, når tlf. ikke er mere end ca. 1,5 mdr. gl. Det siger da også lidt om forretningen, at de udskifter batteriet til et gammel brugt et efter min mening. En ting er at der kommet ridser, det kan så være et uheld, men det andet synes jeg ikke er iorden, og fortår heller ikke de ikke tjekker tlf. efter og opdager at menuen er på engelsk. Efter min mening lever de ikke ret godt op til deres beskrivelse af dem selv. er det 75% af deres tlf. der skulle reperares i løbet af et døgn, har ahft 4 forskellige tlf. der inde igennem årene og har aldrig oplevet at få den tilbage før tidligst 1 uge efter og som regelt går der 3. Jeg har dog aldrig oplevet tilsvarende som denne gang at de ligefrem havde udskiftet batteriet.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 16:50 #6
fejl sker, de er også mennesker (selvom jeg har min tvivl om ledelsen, men det skyldes nok de snød mig for ca 20000)
Avatar billede ck23 Nybegynder
06. oktober 2006 - 17:30 #7
Fejl ja det er jeg også forstående overfor, men at udbytte et splinternyt batteri med et gammel slidt et virker for mig ikke som en fejl. De andre 2 ting kan måske gå under kategorien fejl.............. og 20.000 det var da ikke så lidt!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 17:36 #8
nej de indbetalte ikke mine feriepenge, og da jeg skulle have dem udbetalt erfarede jeg de var gået konkurs (altså det gamle firma), men jeg har nu også lavet den fejl, har man travlt kan det nemt ske, og se det fra den lyse side, du får et helt nyt batteri nu ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2006 - 18:59 #9
Det lyder altså ikke som om du har fået den samme telefon tilbage!!!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 19:12 #10
det er jo nemt at kontrollere, det er jo bare at kontrollere EMEI numrene
Avatar billede ck23 Nybegynder
07. oktober 2006 - 10:20 #11
Ja ved ikke om der er et kanon lyspunkt i at få et nyt batteri, det var det jo sådan set i forvejen, men sket er sket. Men det er den samme tlf. med mindre de har udskiftet coveret, hvilket jeg tvivler meget på det har gjort på denne model. Det hak på fronten kan man ikke tage fejl af!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:39 #12
brug for mere hjælp ?
Avatar billede ck23 Nybegynder
08. december 2006 - 09:26 #13
Nej tak, Leif vil du anmode om point?
Avatar billede leif Seniormester
08. december 2006 - 09:33 #14
Nej tak, men hvad kom der ud af sagen ?
Avatar billede ck23 Nybegynder
08. december 2006 - 10:30 #15
Du er den der har besvaret spørgsmålet tættest på, det jeg spurgte om, ogellers kommer pointene jo bare til at hænge her! Det der kom ud af sagen var, at jeg måtte rykke Telecare uendelig mange gange, og til sidst kontakte direktøren for Telecare, da der var gået 2 måneder, og vi stadig ikke havde tlf.. Det hjalp så, og vi fik langt om længe tlf.en med nyt cover, nyt batteri og den danske menu tilbage! Men 2 mdr. tog det, og havde vi ikke rykket så kraftigt til sidst, så tvivler jeg på vi havde haft den nu!
Avatar billede leif Seniormester
08. december 2006 - 10:39 #16
:) Lyder da godt at du har fået Telefonen igen, men det er da kedeligt at det skulle tage så lang tid.

Smid selv et svar og accepter dette
Avatar billede ck23 Nybegynder
08. december 2006 - 12:46 #17
ok