Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Webhosting.dk - dns opsætning

Hejsa..

Jeg har et domæne på gratisdns.dk - og et webhotel/domæne på webhosting.dk

Jeg vil gerne lave sådan, når man går ind på mit domæne fra webhosting.dk, så gør den til mitdomæne_på_gratisdns.dk/nyside

Hvordan i alverden gør jeg det? Jeg har spurgt webhosting support, men de svarer mig aldrig.

Sådan ser det ud, med de valgmuligheder jeg har:
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=6095&noresize=yes

Hvad skal jeg dog skrive, for at få det til at virke?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:51 #1
Mht til kategorien, var at jeg ikke vidste hvilken jeg skulle placerer den i, så blev det webservere, for det handler jo lidt om webservere - håber det er i orden!
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:29 #2
Styrer du DNS ved GratisDNS eller Webhosting.dk ?

Du kan ikke med standard DNS bede om at når du skriver www.olddomæne.dk så går den til www.nytdomæne.dk/ny
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:32 #3
Jeg kan styre dns ved webhosting og gratisdns..

Gratisdns = mit eget domæne jeg kan fortælle, at den skal skifte IP som host osv.

Webhosting - som vist på billedet.

Vil gerne have flyttet webhosten fra webhosting ( fordi den er elendig, langsom ) til min egen webserver som ligger på min PC.

Har intet forstand på DNS, det eneste jeg kan fortælle, er at jeg har min egen dns styring på www.gratisdns.dk og www.webhosting.dk

www.webhosting.dk domænet skal flyttes til www.mitdomænefragratisdns.dk/nytsite
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:40 #4
Hvorfor kontrollerer du ikke bare på HostHeader om hvilken side den skal vise ? Hvis det alligevel er din egen server
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:41 #5
Og hvis du alligevel vil af med Webhosting.dk hvorfor så ikke flytte DNSen til GratisDNS ?
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:41 #6
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:43 #7
Ved ikke om du har forstået mig rigtigt.

Mit domæne på webhosting.dk kalder vi domæne1.dk
Mit "domæne" som jeg har bestilt på gratisdns.dk, hvor jeg har sat det korrekt op til min apache-server kalder vi domæne2.dk

Jeg vil flytte domæne1.dk til at vise domæne2.dk/domæne1

Fordi webhosting.dk, er utrolig langsomt, og min egen server er meget hurtigere!

Forstod du lidt af det, eller snakker jeg sort?
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:43 #8
Jeg er med på hvad du mener men det kan du ikke med DNS
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:44 #9
Du anmoder om en løsning som ikke er mulig, men hvad med at sætte din Apache server til at når domæne1.dk kommer så skal den vise den sti som svarer til domæne2.dk/domæne1 på serveren.
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:49 #10
Men stadig hvad med at flytte domæne1.dk til GratisDNS, hvis du alligevel skal af med dit webhotel ved Webhosting.dk ?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
05. oktober 2006 - 17:00 #11
Har flyttet domænet nu til gratisdns.dk

Nu er jeg inde under Primær DNS på admin sektionen i gratisdns.dk

så tilføjer jeg mit domæne fra webhosting.dk. Hvad skal jeg så gøre for at fører den til minip/site2 fx?

Hvis nu jeg har 2 domæner på samme gratisdns account, så skal de begge jo ikke virke til 127.0.0.1 kun, men det nye domæne skal føre til 127.0.0.1/site2 altså minip/site2
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:42 #12
Men smid svar - du har besvaret mit spørgsmål. Det sidste var bare et ekstra spørgsmål, men jeg opretter et nyt nu, så kan du eventuelt kigge forbi hvis det er.

Tak!
Avatar billede leif Seniormester
06. oktober 2006 - 10:10 #13
localhost.domæne.dk skal ikke røres

Hvis du vil have til minIP/site2 skal du kigge på URL forward, men stadig hvorfor sætter du det ikke som på serveren så du kun peger på IPadressen ?

Så ser jeg jo heller ikke en "grim" adresse.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
15. oktober 2006 - 18:14 #14
Leif, gider du smide svar ? :-)
Har fået det lavet, takket værd dig!
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 18:26 #15
.
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 19:29 #16
Fik du det så lavet med URL forward eller "rigtigt" således jeg kun kan se det ene domæne ?
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 22:33 #17
Takker for point