Avatar billede hoeks Nybegynder
03. oktober 2006 - 23:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kritik af design!

Lige hurtigt her til aften har jeg lavet dette site:
http://hoeks.dk/dw/design/5/

var det muligt om man kunne få lidt konstruktiv kritik ? :)
Avatar billede coderdk Praktikant
03. oktober 2006 - 23:49 #1
1. Billedet i toppen, med "visitkort" osv - Den røde tekst er "fnidret" - Prøv at bruge PNG eller GIF i stedet for JPEG...

2. Der mangler en sort kant i højre side?

3. "Design og kode af Rasmus Hoeks" går ud over rammen i bunden, i Firefox, ser lidt underligt ud...

4. Jeg er helt klart til det simple look, det er godt synes jeg. Men der mangler lidt liv... Mit forslag er at lave menulinjen, hvor "Kontakt", "Om firmaet" og "Opgaver" står om - F.eks. lade det stå i en farvet kasse (ikke mørkerød/sort/grå) som er lige så bred som indholdsssiden...

5. Jeg ved ikke om jeg kan lide at overskriften har en mørkegrå baggrund... Det ser en anelse forkert ud... Smagssag :)

6. Du mangler et </div> og du har skrevet clasS= i din kode i stedet for class=

Det var alt fra mig lige nu :)
Avatar billede human Nybegynder
03. oktober 2006 - 23:54 #2
Design og kode af Rasmus Hoeks stikker uden for "siden".
Avatar billede fadavi3 Nybegynder
04. oktober 2006 - 13:13 #3
1. du behøver ingen rammer. fjern de sorte streger rundt om kanten.
2. ikke blande engelsk og dansk sammen. enten det ene eller andet. skaber kun forvirring.
3. kendetegn "design by" skal være inden for rammen. prøv evt mindre skrift.
4. mindre overskrifter. ingen grund til at bruge så stor en skrift. gør dem mindre. hvis du være noget simple, så følge det til ende. din kontakt passer slet ikke ind. heller ikke "how did i get here"
held og lykke med det
Avatar billede jansoz Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:38 #4
Jeg synes banneret foroven fylder for meget, faktisk øveste halvdel af skærmen - i hvert fald på en mindre skærm. Det vigtigste, dine salgsargumenter, skal man scrolle ned for at finde. Man kommer til at fokusere for meget på dette bannerbillede så man faktisk afledes fra at finde ud af hvad din side egentlig byder på.
Hånden med blyanten kan sagtens være mindre, den skal jo blot signalere noget med kommunikation og design. Som modtager opfanger man det signal hurtigt og vil gerne vide mere. Men resten fortaber sig ned ad siden...