Avatar billede jonas82 Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Remote login. Samme session

Jeg har en Win2003 Web edition server som jeg tilgår via remote desktop.

Jeg har en bruger "server" som er logget på via remote desktop og kører nogen server applikationer. Problemet er når jeg lukker remote desktop og X antal tid efter logger ind som "server" igen får jeg nogen gange et "tomt desktop" jeg kan altså ikke se de applikationer som jeg kører(De kører stadig!). Det er som om jeg er logget på 2 gange?

Kan jeg undgå det?
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:17 #1
Hvis det er Windows 2003, havde det så ikke været smart at ligge den i 2003 gruppen ?

Logger du på med samme bruger ?
Logger du på Console ?
Avatar billede miciver Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:22 #2
Hvis du starter MSTSC /CONS Så bruger du session 0 hver gang. Det kan måske løse dit problem.

Michael
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2006 - 22:31 #3
Jeg vil bruge "mstsc /console", men hvis han bruger 2 forskellige brugere så vil han opleve det samme eller rettere så vil han få afvide om han vil logge den anden af.
Avatar billede jonas82 Nybegynder
05. oktober 2006 - 11:27 #4
Hov havde slet ikke opdaget at der er en 2003 gruppe. Måske fordi der ikke er linket til den fra forsidens liste.

Jeg har mere end 1 bruger logget ind. Hvis jeg bruger mstsc /console bliver min "server" bruger vel logget ud når jeg logger på som en anden. Det er jo ikke så godt.

Jeg havde lidt håbet der var et flag el.l. som gjorde at en bruger kun kan være logget på én gang?
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2006 - 12:03 #5
1 bruger kan reelt godt være logget på flere gange, men hvis du i Terminal Services Configuration kan du sætte "Restrict each user to one session"
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2006 - 12:04 #6
/console bruges kun hvis man vil se det aktuelle console billede, dvs. det billede man ser hvis man sidder fysisk ved serveren.
Avatar billede jonas82 Nybegynder
05. oktober 2006 - 12:11 #7
"Restrict each user to one session" lyder som noget der kan løse mit problem, men jeg kan ikke lige finde den indstilling i Terminal Services Configuration.
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2006 - 13:18 #8
Under Server Settings ?
Avatar billede jonas82 Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:22 #9
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2006 - 13:25 #10
Hmm, jeg så lige det var en Web edition, den har ikke Terminal Services, men kun Remote Dekstop til Administrativ brug.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2006 - 16:08 #11
du kan vælge via task manager --> users at overtage en anden session, i dette tilfælde den bruger som har programmerne kørende