Avatar billede hcps Nybegynder
03. oktober 2006 - 20:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsættelse til trådløst netværk

Hej eksperter!

Jeg har lige købt en ny bærbar, acer 2428, med windows xp home edition preinstalleret. Nu har jeg kæmpet med den de sidste 4 timer, så håber der er nogen der kan lede mig på rette spor om hvordan jeg løser problemet.

Alt kørte som smurt, indtil jeg skulle forbinde den til husets trådløse netværk... Når jeg går ind og søger efter netværk i nærheden, finder den korrekt netværksgruppens navn med fuld signalstyrke, men når jeg så trykker "forbind til netværk" står den længe og forsøger at connecte til netværket med beskeden "venter på netværket..." hvorefter den stopper, og alt er som før. Ingen forbindelse.

I mine "egenskaber for trådløst netværk" har jeg følgende installeret:

- Klientprogram for microsoft netværk
- Fil og udskriftsdeling
- QoS Pakkeplanlægning
- Tcp/ip protokol - med automatisk hentning dns og ip adresse.

Jeg ved det kan være mange ting, men måske er der nogen der er mere efarne indenfor dette område, der kan give mig et hint om hvor problemet kunne ligge?

Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe!

Med venlig hilsen Christian
Avatar billede rebecca Novice
03. oktober 2006 - 20:55 #1
Har du web kryptering på dit trådløse netværk skal du huske at taste den ind på den bærbare.
Avatar billede rebecca Novice
03. oktober 2006 - 20:55 #2
Taste krypteringsnøglen :o)
Avatar billede hcps Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:03 #3
Om det netværk den finder står der "Trådløst netværk uden sikkerhedsaktivering" ?
Avatar billede rebecca Novice
03. oktober 2006 - 21:08 #4
Hvis du vil konfigurere andre trådløse netværksindstillinger, eller hvis du har problemer med at oprette forbindelse til det valgte trådløse netværk, skal du klikke på Skift avancerede indstillinger under Relaterede opgaver, markere det trådløse netværk, du vil konfigurere, og derefter klikke på Egenskaber. Klik på Tilføj, hvis det trådløse netværk ikke står på listen.
Avatar billede hcps Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:20 #5
Det har jeg været inde, stadig ingen forbindelse :(
Så vidt jeg kan se er der ingen datakryptering på de andre computere der er tilsluttet, så det har jeg heller ikke slået til på den bærbare... men ak ja, jeg kan stadig kun spille 7-kabale...
Avatar billede hcps Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:44 #6
Jeg har lige kørt en fejl-diagnose test med det medfølgende program "Acer E-net management"

Den kom op med følgende melding

Event:
Notebook and WLAN acces point security settings are consisten.

Cause:
The network applied a mac filter function...

(Hvis dette kunne være nogen til hjælp...)
Avatar billede rebecca Novice
03. oktober 2006 - 22:27 #7
Prøv at gå ind i opsætningen på routeren og se om du kan tilføje mac adressen fra den bærbare, macadressen finder du ved at åbne en kommandoprompt og skrive " Ipconfig/all "
Avatar billede hcps Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:31 #8
jeg lukker spørgsmålet