Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2006 - 09:05 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside til fotograf med login og fotogalleri

Jeg har lavet en hjemmeside til en fotograf hvor den primære opågave var at skabe en hjemmeside til en bruger som ikke selv kan lave sin webside - men samtidig kan han lægge fotos på online og oprette galleri.
Selve indholdet på siderne er nogle eksempler der er lagt ind til test, så det skal der lige tages forbehold for.

jeg gerne vil have vurderet/kommnteret mht. følgende:

1. Det grundlæggende layout - indtryk , effekt, ?
2. Har jeg opnået et unikt/specielt resultat ?
3. Er den brugervenlig og nem at overskue/browse?
4. Eventuelt - andre inputs

http://85.218.165.48/cmsimple26/index.php

Smag er efter min erfaring meget individuel så jeg ønsker ikke kommentarer om forslag til andre farver. Bryder du dig ikke om den  - så lad venligst være med at svare. Konstruktive inputs modtages med kyshånd.
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2006 - 09:41 #1
1. generelt synes jeg at designet virker en del grumset, med flere småfejl og lidt programmør-agtigt. Fx er den grønne bar i bunden omkring 2 px breddere end den grå indholdskasse og toppen virker som om man har forsøgt at lave pæne runde kanter på de indsatte billeder men så alligevel er endt op med at klippe det firkantet ud. søgeboksen virker ikke så pænt placeret. baggrundsbilledet ser ud som om det ikke helt passer til større opløsninger - der kunne en bedre overgang til baggrundsfarven måske gøre det og så synes jeg der er utrolig meget mellemrum mellem toppen og indholdsboksen. Forstår heller ikke helt hvorfor nogle menupunkter skal have et ikon foran sig og andre ikke.

2. det synes jeg ikke. Jeg synes det virker meget standard måske på grænsen til kedeligt - jeg får indtrykket af at det er en programmør og ikke designer der har lavet det.

3. som udgangspunkt så ja - nu er der selvfølgelig heller ikke så meget der kan forvirre endnu. Dog synes jeg som før skrevet at søgeboksen virker lidt underligt placeret. Jeg har dog aldrig forstået hvorfor man lægger login-link på ens side da det næsten opfordrer til forsøg på at komme ind ligesom der absolut ingen grund er til at lægge det der.

4. Jeg tolker dit indlæg lidt som om du kun ønsker svar såfremt man har noget positivt at sige - og det har jeg lidt svært ved og synes egentlig også at jeg har været ret pæn i min kritik, og så bliver man vel også kun stærkere og bedre af at tage ved lære af sine fejl. Jeg synes på ingen måde det er jordens dårligste design eller noget, men jeg synes det er en klar om'er for det hænger ikke helt sammen og det ser ud som om at der er lagt mere vægt på backend (uden selv at have set den selvfølgelig) og brugervenlighed over for din kunde end at der skal give en flot og kunstnerisk indtryk til de besøgende... og dette er jeg ret overbevist om er fordi det er en programmør/systemmand og ikke en designer der har lavet det.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2006 - 10:14 #2
->Keysorsoze - det var så lige den type kritik som IKKE er anvendelig - altså en total nedsabling af det resultat jeg har nået - som ellers er ret pænt at se på.
1. Som sagt er smag individuelt og jeg kan ikke forholde mig til din - "grumset" betegnelse - det er jo bare en negativ kommentar som ikke er begrundet...
Men ok var næsten klar over at der sad et par webdesignere med lidt misundelse når de ser noget andet end de standard sider der er med tradionel hvis baggrund - sort skrift  og blå links ala frontpage.
2. haha standard - prøv så at vis en side der bare minder om - men ja det er både lavet med programmørbaggrund og webdesignerhjælp samt materiale er fra fotografen = baggrundsbillede.
Snakker man traditionel layout er der et godt eksempel ehr af en commerciel side http://www.rejserogferie.dk/afbudsrejser
3. Ja den er placeret utraditionelt - helt enig - men den virker og man skal ikke lede efter den , hvilket jeg ofte synes er et problem.
->Login , er jo netop til for at han selv kan logge på og lave indlæg med tekst og billeder som jeg skrev indledningsvis, men det har du så ikke læst.
4. Nej jeg ønsker KUN konstruktive forslag til forbedringer - altså kan folk ikke lide baggrundbilledet, kommer det ikke rigtigt mig ved - da det jo er individuelt.
Der er dog stadig en lille jeg ser på og det er den tynde streg som vises i bundbjælken hvis man anvender internet explorer og så andre ting (men det er noget administration)
Hvis du/I har et forslag til tilpasning af baggrund efter skærmopløsning vil jeg se på det - for her giver jeg dig lidt ret - det kan forbedres ?

Men jeg har lidt svært ved at tage din kritik alvorligt da du ikke har læst og forstået min indledning og hvordan siden egentlig fungerer. så læs lige spørsmålet inden der svares ...tak.
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2006 - 10:47 #3
jeg har skam læst spørgsmålet - men som jeg forstår dig er du 100% sikker på at dit resultat er noget af det bedste i verden og derfor vil du kun høre de gode ting... det vil jeg gerne kommenterer uanset om resultatet virkelig er så godt eller ej.

Det skal desuden også nævnes at jeg, på trods af en uddannelse som multimediedesigner, på ingen måde er designer - jeg er programmør og designer så godt som aldrig noget.

hvis du ikke ved hvad grumset står for så skal jeg da gerne uddybe det til; utydelige og pixelerede billeder - primært i toppen.

Mht "standard" så mener jeg med dette ikke at det er en kopi af flere andre sider - jeg mener at den på ingen måde skiller sig ud som jeg tror du tror den gør. Der er intet på den side der får mig til at tænke på nytænkning og grafisk inovation - det er det jeg tænker med standard. Farverne er gråt i gråt og det kan selvfølgelig være fint nok - men så skal der være noget til at underbygge de grå farver og det er der ikke.

mht søgetingen så er du selv sikker på at den virker - er det fordi du bare selv mener det eller fordi du har en større undersøgelse bag dig der fortæller det? Siden loadede lidt langsomt hos mig og jeg troede først det var pga en css-fejl at boksen var placeret der - derfor reloadede jeg siden men da den fortsat blev der måtte det jo være rigtigt. at man lægger mærke til noget behøver i min verden ikke nødvendigvis at betyde den er placeret det rigtige sted medmindre man taler om reklame.

som jeg også skrev er det for mig svært at komme med konstruktiv kritik for jeg mener umiddelbart at der, for at dit ønske om at skille sig ud kan opfyldes, skal startes forfra. Som en start kunne man selvfølgelig optimere billederne bedre, sørge for at alt var lige bredt osv - men som jeg ser det er det ikke nok.

jeg ved godt hvad en login-knap er så tror jeg ikke du forstår hvad jeg mener for jeg ved som sagt godt hvad den er til for - men i en optimal verden vil mindst 99,9% af de besøgende ikke have det fjerneste at bruge den til og så er den kun til for forvirringens skyld og for at svage sjæle skal forsøge sig at hacke sig ind. Hvor tit ser du måske google, jubii, msn eller lignende sider have en login-knap på deres hovedsite?.. de har selvfølgelig et backend link i stil med /admin eller noget.

om du vil tage min kritik alverligt eller ej er helt op til dig selv - men det er et frit forum så alle kan svare også selvom du kun ønsker positive tilbagemeldinger. Jeg er ked af at jeg ikke kan komme med noget konstruktivt eller særlig meget positivt - men som skrevet er det fordi jeg simpelthen ikke mener det er godt nok til at arbejde videre med grafisk. Jeg kan selvfølgelig godt læse hvad sidens i dine øjne primære formål er - men enten mangler du så at give os link til backend så vi virkelig kan se om dette er opnået eller også stiller du de forkerte spørgsmål da disse udelukkende går på brugeroplevelsen.

... som sagt er jeg ked af ikke at kunne opbygge din selvtillid omkring projektet, men jeg forstår så heller ikke hvorfor man ikke må have det kritiske øje på.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2006 - 10:50 #4
a.Den grønne bundbjælke er nøjagtig 765px som alt det andet , men der er et lille synsbedrag fordi den ikke har en grøn lodret streg i kanten ->rettes
b. Afstand mellem top><indhold er valgt af hensyn til den effekt baggrundsbilledet giver  - noget fotografen og jeg har arbejdet sammen om.
Jeg synes selv at det virker specielt - man kan ikke lade være med at lægge mærke til hendes øjne.
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2006 - 10:54 #5
well - jeg ser kun hendes pande.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2006 - 11:01 #6
Har du et konstruktivt forslag til hvordan jeg tilpasser baggrunden til skærmopløsning  - eller er du kun på for at tale dårligt om siden ?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2006 - 11:12 #7
mener på ingen måde at jeg kun taler dårligt om siden - men det er lidt lettere at lære en fugl fremfor en elefant at flyve.

Hvis du aligner baggrundsbilledet til top vil jeg gætte på at det kan gøre det;

style="background: url(img/bill.jpg) no-repeat center top;"

men selv hvis jeg gør mit vindue mindre kan jeg ikke se hendes øjne - så måske skal billedet beskæres også.
Avatar billede medions Nybegynder
03. oktober 2006 - 11:47 #8
Dannyboyd> Jeg er nødt til at sige at du tager Keysersoze's kritik meget meget dårligt! - kan slet slet ikke se hvad du i det heletaget bilder dig ind når han prøver at hjælpe dig!

Den tekst han har skrevet svare til en vurderingsværdi af min. 5.000,- hos et designerfirma! - jeg syntes han har rigtig meget konstruktiv kritik med, og hvorfor ikke lytte til en der har været webdesigner/programmør i de sidste mange mange år?

Jeg har været herinde på eksperten i mere end 8 år, og har fulgt Keyserosze i mange år... Han har altid haft en kanon forståelse for design og brugervenlighed, og i dette tilfælde er jeg nødt til at sige at jeg kan følge ham! Det er ikke et særlig pænt design du har fået lavet dig der, der kan gøre meget endnu, og der er slet ikke lagt en sidste hånd på designet, i mine øjne ligner det et halvfærdigt design - eller et design lavet af en nybegynder.  - tag ikke dette som negativ kritik, jeg mener blot der kan gøres meget endnu!

Lyt lidt til keysersoze, og håb på han stadig har lyst til at bruge tid på at hjælpe dig! - dette er et hjælpeforum, ikke et forum hvor man udelukkende nedgøre hinanden og ens arbejde!

//>Rune
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2006 - 12:11 #9
->Medions - som sagt kan jeg ikke forholde mig til folks kritik hvis man bare skriver "syns den er kedlig og grumset" hvis der ikke er en begrundelse eller forklaring med elolers kan jeg jo ikke forholde mig til hvad folk MENER?(engang var der en der skrev "80ér agtig"=samme type kritik)
->keysorzone, Men det har han så forklaret nu så det er ok nu. og tak for dit forslag til tilpasning af siden.

Jeg har ikke en baggrund som uddannet webprogrammør eller designer - min baggrund er indenfor server/netværk . De webting jeg kan er selvlært og via hjælp fra andre over nettet samt MSN hvor jeg har nogle med , mest til fejlfinding eller forslag.
Og jeg har intet sted skrevet at det er verdens bedste/flotteste side - nå men jeg er stadig stolt af den - både funktioner og layout, der skal dog arbejdes med den tilpasning kan jeg se.

De 5.000 tror jeg er temmelig overdrevet "lang ude i hampen" - tal. I såfald burde jeg selv have 10.000 når jeg sidder og guider en i konfiguration af dhcp/routing på server. Så det er meget usagligt skrevet og har intet med mit spørgsmål at gøre.
Avatar billede medions Nybegynder
03. oktober 2006 - 12:31 #10
Det har ikke noget med dit spørgsmål at gøre, det er korrekt. Det har noget med den måde du har parraderne oppe på over for kritik, syntes ikke det hører nogen steder hjemme her på Eksperten!

En brugervenlighedsvudering koster nemt 5.000,- kr. af et site, og hvordan skulle du vide det når du ikke engang har med hjemmesideudvikling at gøre i det daglige? Jeg har arbejdet med hjemmesider i mange år, og hvis det man vil noget med et site, betales der mere end gerne for at det skal blive bedre!

//>Rune
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2006 - 12:51 #11
i mange tilfælde er et angreb det bedste forsvar - og du angriber på livet løs og det synes jeg egentlig er lidt ærgerligt for tråden. Det kan godt være at "grumset" eller "80'er agtigt" måske ikke siger dig så meget, men en designer ville have forstået det og ville kunne tage kritikken til sig og bruge det til noget - nu erkender du selv at du ikke er designer så hvorfor blive ved med at forsvare dit design? Hvis enhver side (design eller kode er ligegyldigt) skulle vurderes ud fra niveauet på den person der havde lavet det ville vi jo ingen vegne nå - skal en fodboldspiller der ikke kan finde ud af at spille fodbold vurderes ud fra nogle andre kriterier end dem der kan? - det mener jeg ikke...

det er helt fint at du selv er stolt af den, det tror jeg heller ikke der er nogle der er i tvivl om at du er. Men det ændrer ikke på at nu i hvert fald 2 har en radikal anden mening. Jeg ville meget gerne kunne komme med noget mere konstruktiv, der kunne gøre sidens design bedre - men dette ville betyde at jeg skulle lave et forslag på et helt nyt design da jeg ikke mener at kun lidt småjusteringer på det nuværende kan gøre det og det kan jeg rent tidsmæssigt ikke da betalingen trods alt kun er point.

Om 5000 er langt ude i hampen mener jeg ikke er alt for langt væk - jo, det er måske langt væk i forhold til at du ikke får det du egentlig gerne vil have men har været med i flere projekter hvor eksterne firmaer har vurderet et site (selvfølgelig lidt mere gennemgribende end mit svar her alene) til en betydelig højere pris. Det der dog også skal vurderes ind i det er at sådanne vurderinger sagtens kan stoppes hvis der er for lidt at vurdere - og det mener jeg her.

Jeg har ikke forstand på dhcp/routing - derfor laver jeg det ikke men lader folk med forstand om det. Om det så er gratis eller koster 10.000 må jo så være en vurderingssag alt efter hvor vigtigt det er. Da jeg ikke selv har forstand på det og derfor kunne risikere at sidde i et problem der over tid kunne blive dyrt ville 10k derfor ikke skræmme mig... men alt igen en vurderingssag.

Det er selvfølgelig ærgerligt at du hverken kan lide mine eller medions kommentarer - det bestemmer du selvfølgelig helt selv men jeg synes bare det er ærgerligt da det alt andet lige er vores ærlige mening og dermed kunne det også let være andre besøgendes mening. Hvis du ikke er designer så gør som jeg; jeg har erkendt at jeg ikke er designer og vil jeg have design på et tilstrækkeligt niveau anskaffer jeg mig en designer i stedet for at sidde med paraderne oppe og forsvare det jeg ikke kan.
Avatar billede lund_dk Praktikant
03. oktober 2006 - 14:00 #12
Nu er jeg ikke uddannet multimedie designer, men har udviklet mange sites igennem de sidste mange år, og startede for godt og vel 8 år siden.

Jeg hopper med på vognen med keyserszone og medions..:)

Mine kritikunkter lyder:

1.
Sitet mangler liv og stemning. Som skrevet er det gråt på gråt. Det giver sit site et meget trist og kedelig stemning. man kan sagtens lave en et site med grå farver, men der skal du have en kontrastfarve med indover, her ville jeg foreslå evt en bordaux /rødlig farve.

2. Din søgebok i toppen virker som om den er fejl placeret.
Enten vil jeg mene en bjælke under toppen med søgeboksen i, eller placere den i menuen.

3.
Dit link til "login" bør fjernes. Det får din brugere ikke noget som helst du af. Det hjælper kun administratoren - men kan administrator ikke have link i sine foretrukne i stedet?

4.
Jeg vil også sige dine billeder er "grumset" - eller sagt så det kan forståes! Så er de utydelige og kan sagtens optimeres langt bedre..
Selvom billedet er taget højtopløseligt, kan det sagntes gøres pænt til en webvisning.

5.
I menuen i "aktiv hovedmenu" forvinder farven ind i menuen baggrund - det ser ikke godt ud.

6.
Jeg ser heller baggrundbilledets øjne, jeg ser derimod kun overlæben og næsen. Så dette skulle du måske få rettet lidt op på, såleds øjnene står flot mellemdin top og indhold.

7.
Billederne ud for dine overskrifter på siden, ville have bedre af at være gennemsigtig baggrund eller samme grå som din baggrund, så du undgår den hvide firkant.

8.
Måske et bedre logo. Mere grafisk, fremfor tekstlogo med forskellige farver

9.
Helt generelt mener jeg også at sit site er alt for almindeligt. Der er ikke noget der skiller sig ud, i forhold til andre sites.
Det er et site hvor jeg tænker, at det er lidt urofessionelt og halvfærdigt. Så vil klart mene at designet bør du måske overveje en ekstra gang.
Vil du skille dig ud, så giver jeg dig her link til hvordan et sådan site kan se ud. Så du kan få inspiration til dit site, farver m.m.
http://www.templatemonster.com/category.php?type=0&tid=+-+Any+-&search_words=portfolio&from_=&to=&cat=-+Any+Category+-&style=0&author=0&x=18&y=13

10.
Og til sidst - du beder som folks mening, men går straks til angreb. Tag kritikken til dig i stedet, og der der noget du ikke forstår, så spørg nærmere om det, i stedet for at hakke ned. Du er med til at ødelægge dit eget spørgsmål - der giver ikke andre lyst til at hjælpe dig.

Håber du kan bruge dette til noget.
Og er der noget du vil have uddybet så spørg, i stedet for at gå i flæsket på mig med det samme:)
Avatar billede lund_dk Praktikant
03. oktober 2006 - 14:02 #13
.. og smider lige et svar i tilfælde af jeg har hjulpet og fortjener lidt point
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2006 - 15:38 #14
jeg mangler lige et svar fra Kejserzone
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2006 - 15:52 #15
Nå men der er altid nemt at sable andres ideer ned hvis man vil - og det er i da rigtigt dygtige til.
Det link fra lund_dk er jo ikke kreativt på nogle måder - det er noget af det mest konservative og kedlige jeg længe har set. typisk tradtionelt og kan se at I også bedømmer udfra hvad I er vant til at se - eller hvor i f.x. forventer et søgefelt skal placeres. Men det er der flere meninger om , ligesom der er mennesker.

Så hvis denne firkantede kasse opbygning af hjemmesider skal ændres en lille smule, så de bliver spændende , kræver det en insats i kreativitet.
Det er da så vidt jeg kan se kun een af jer 3 der mestrer - og det er medions. Så længe man ikke er nået længre selv skulle I lige pakke jeres negative kritik væk - da det ikke fører til noget.

Men jeg skal vel sige tak til keysersone for hans bidrag til skærmjustering - imponeret

\0/
|
/ \  jeg jubler !!!
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2006 - 16:47 #16
altså, jeg tror kun at du læser det du selv vil høre - for jo, selvfølgelig har jeg været kritisk, meget endog. Og jo, jeg har ikke bidraget med noget som "hvis du lige gør sådan og sådan så er den helt i øjet" - men det er, som skrevet før, simpelthen fordi det i mine øjne ville kræve et komplet redesign.

Der findes en masse designtekniske regler man "skal" følge når man opbygger en side - det er det jubii, bt, eb osv osv gør. Når ordet "skal" kommer i anførselstegn så er det selvfølgelig fordi der ingen regler er uden undtagelse - det der bare i mine øjne er vigtigt er at  bryder man reglerne skal man ikke gøre det bare for at bryde dem - man skal bryde dem fordi der kan være en idé med det og vigtigst af alt på en måde så det ser bevidst ud, fungerer og ikke ligner en fejl. Når 3 ud af 3 mener at din søgeboks bryder reglerne på en fejllignende måde må det da vækker tanker mere end det må vække vrede?

Har lige kigget på linket fra lund_dk og jeg synes enkelte af de ting jeg ser er lidt almindeligt - dog synes jeg at de fleste i hvert fald på førstesiden får mig til at kigge en ekstra gang fordi de netop skiller sig ud. Og vigtigt at bemærke så skiller de sig, for mig at se, ud på en måde så man netop lægger mærke til det mere end at tænke om det dog var meningen det skulle være lige præcis sådan.

Jeg er selvfølgelig ked af at vores kommentarer ikke har ledt dine tanker hen på et total redesign - men som du selv siger så er folk jo så forskellige.
Avatar billede jowii Nybegynder
03. oktober 2006 - 20:11 #17
Jeg vil ikke blande mig i hele diskussionen, men lige en kommentar til søgefunktion-snakken:

Det er selvfølgelig forskelligt hvor folk synes det er flottest at sætte sin søgefunktion, men jeg vil nu alligevel mene, at brugervenligheden, spiller en lige så stor(hvis ikke vigtigere) rolle.

Jeg er sikker på, at de tre profe, tænker lige så meget på brugervenlighed, når de siger at du skal flytte søgefeltet. Folk der går på nettet, de er vant til, at tingene står nogenlunde samme sted(er).

At placerer en søgefunktion har ikke så meget med udseende at gøre - det er nemlig en smagssag med udseende - det har udelukkende noget med brugervenligheden at gøre. Når folk kommer ind på din side, og ikke kan finde noget, vil de automatisk lede efter funktionen de mest optimale steder - og her er det sjældent at man sætter den oveni et billede/baggrund. Derfor - *Brugervenlighed*

Så derfor - tag at gør som de andre siger - søgningsfunktion i menuen, ved eller under links/knapper..
Avatar billede serverservice Praktikant
04. oktober 2006 - 09:02 #18
TALE TIL BEFOLKNINGEN 4.

Jeg mener ikke hverken uddannelse eller teknisk indsigt gør folk til bedre smagsdommere af en hjemmeside mht. bedømmelse af layout og brugervenlighed (her ser vi lige bort fra fejl og mangler). Det er noget alle kan udtale sig om uanset baggrund - Og der findes ikke een præcis skabelon for hvad er rigtigt og forkert - det er der lige så mange meninger om som der er mennesker , og heldigvis for det - det er jo et spørgsmål om persosnli smag. Det er altså individuelt.
F.x bryder jeg mig ikke om sider med en ren hvid baggrund , men det er stadig min personlige mening - så inden bestemte "eksperter" begynder og udtaler sig om hvad der er pænt eller ikke/rigtigt og forkert - så erkend lige at det er en subjektiv vurdering.
Vi behøver heller ikke være enige - jeg erkender jo at folk er forskelliige og derfor accepterer en uenighed.

Det er stadig min/fotografens side - og vi er begge meget tilfredse indtil vidre. Jeg har taget de synspunkter til efterretning jeg mente var anvendelige - men jeg bestemmer jo selv (i samarbejde med fotografen) hvad det endelige bliver.
Jeg har derfor valgt at rette følgende.
1. Hvid streg i bundbjælke , når man anvender IE.
2. Grøn lodret streg i bundbjælke manglede og gav synsbedrag .
3. Arbejder på mulighed for tilpasning til skærmstørrelse samt en fejl i administration af siden.

Jeg har så IKKE respekt for folk der lægger dårlig karma pga. en uenighed - er det en form for tolerence her i "kravlegården" ?- jeg kan bare sige "GROW UP MY BOY"
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2006 - 09:50 #19
med al respekt - hvis der er nogle der er med til at starte en "kravlegård" er det i lige så høj grad dig. Jeg ved ikke hvem der har lagt karma og jeg er i og for sig også ligeglad da jeg ikke kigger på karma. Jeg forstår ærlig talt heller ikke meingen med spørgsmålet nu ved nærmere eftertanke - du siger alle har ret til at have hver deres personlige smag og alligevel har vi ikke lov til at have vores mening. Der er min verden klart forskel på at have personlige præferencer og forstand - jeg har også præferencer for farver, opsætning m.m. men det betyder ikke at jeg nedgører det der ikke passer ind i "mine" rammer for jeg har stadig både erfaring og en uddannelse (begge dele noget du åbenbart er ligeglad med) til at kunne vurdere uden om "mine" rammer.

Det er fint at dig og din fotograf er enige om at det i har stablet på benene er super flot - men det forhindrer altså ikke andre i at have deres egen mening. Skulle nogle "grow up" ville jeg bestemt mene det i lige så høj grad skulle være dig - ikke fordi du ikke passer ind i "mine" rammer, men dels fordi du bliver så sur over at få uventet kritik og dels fordi du kun læser halvdelen af det vi skriver for ingen af os kritiserer for at kritiserer, vi kritiserer fordi vi har vores personlige mening (som vi åbenbart ikke må have) og vores mening, som går i retning af total redesign, altså går i dyb kontrast til din mening.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. oktober 2006 - 10:30 #20
"Vores mening" , hr. lærer - findes ikke her - du kan jo kun udtale dig på egne vegne - ellers er det vist tilbage til 4. klasse hvor alle skulle mene det samme som klasselæreren.
Men sådan er verden jo ikke skruet sammen - det undrer mig egentlig at I så gerne vil være enige med hinanden. Typisk middelmådig dansk holdning - jantelovsprincip , som ikke  fører nogle steder hen.
Som sagt er smag individuelt og ikke en "fælles" holdning.-

Det jeg synes er interessant - er nye ideer , nye måder og , nye veje - men det er måske ikke sådan for jer designere - eller er det mere standard layout der er spændende?
Jeg lagde spørgsmål i håb om konstruktive forslag og som sagt HAR jeg jo læst din udmærkede pointe som allerede nævnt mht. justering og bundbjælke - men jeg er da skuffet over at skulle modtage en fuldstændig nesabling af det arbejde jeg har lavet.
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2006 - 11:09 #21
så du mener altså at fordi jeg er kritisk så tør hverken medions eller lund_dk komme med deres egen mening men følger bare i sporet på mig? Det undrer mig at du fortsat på denne måde fortsat kan kæmpe med lukkede øjne i stedet for at lytte til tre meget enslydende personlige meninger fra tre forskellige personer.

Det er klart at ny idéer, måder og veje er meget interessante - men som før skrevet så mener jeg at bryder man de uskrevne regler så skal det gøres med stil. Det mener jeg ikke lykkedes hos dig - faktisk giver dine forsøg mig indtryk af at det er en fejl og ufærdigt og ikke nytænkning.

og tro mig - jeg "nedsabler" dig ikke fordi jeg ikke kan lide dig eller bare havde en dårlig dag. Jeg "nedsabler" dig fordi resultatet på ingen måde lever op til noget jeg ser muligheder i og derfor er mit bedste forslag at lave et redesign. Vil du hellere have at jeg skal lyve?
Avatar billede serverservice Praktikant
04. oktober 2006 - 20:44 #22
Øv hvor ærgerligt - troede at designere var progressive i deres tankegang og ikke af den gamle skole - Men jeg kan se at I sammenligner min kreative side med tilfældige standard  skabeloner i CMS og her hører den ikke hjemme.
Men vi har åbenbart forskellige interesser - Nogle vil leve højt på at sælge standard layout - jeg vil lave mit eget og det er hvad jeg har gjort.
At I sidder og laver jeres lille enige strikkeklub , er op til jer - jeg gider bare ikke spilde min tid på serieproduktion af kedelige hjemmesider der er ens.
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2006 - 21:20 #23
som tidligere skrevet er jeg programmør og ikke designer - men når jeg skal bedømme design mener jeg bestemt godt at jeg kan vurdere både "progressivt" design og "standard" design og jeg synes på ingen måde der er noget progressivt i dit pånær søgeboksen (som jeg jo som tidligere skrevet så ikke synes virker progressivt men fejlplaceret - men smag og behag (som vi jo ikke må have)) og resten virker i min verden meget standard og måske lidt gammeldags (ikke ligefrem 80'er-agtigt men 4-6 år forældet). Og jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor du kæmper så meget imod os, jo det er selvfølgelig ærgerligt at det man har skabt i nogles øjne måske ikke er så nyskabende som man ellers troede og ja det kunne måske være sagt mere diplomatisk men igen har jeg jo ikke lyst til at lyve - for at vende den lidt om kunne jeg faktisk rigtig godt tænke mig at høre hvori du mener det nyskabende i dit design ligger for måske har jeg overset noget (udover øjnene som jeg jo så alligevel ikke kan se)?

Det er fint at dig og fotografen har jeres egen lille enige strikkeklub ligesom du mener vi har vores - men jeg kan ikke forstå at du i den grad vælger at se bort fra 90% af vores kommentarer. Jeg har netop taget et lille initiativt til noget der måske vil kunne give et klarere resultat - jeg vender tilbage med noget når engang der ligger noget brugbart uanset om det er til den ene eller den andens fordel.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. oktober 2006 - 08:42 #24
Jeg kan ikke se at det her forslag skulle lave noget der har med skærmopløsningen at gøre , så det er vel en joke , men jeg finder ud af det selv ligesom jeg plejer:

"Hvis du aligner baggrundsbilledet til top vil jeg gætte på at det kan gøre det;

style="background: url(img/bill.jpg) no-repeat center top;"
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2006 - 09:03 #25
jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan se hvad det ikke har med baggrunden at gøre - måske skulle du tage et kig på W3's standarder?

Hvis du forresten vil placere lidt flere folk i de forskellige strikkeklubber kan jeg anbefale at kigge på dette link; http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=7686
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2006 - 09:11 #26
Men for at komme med lidt mere info og linkhjælp - som du nok heller ikke tror på - kan jeg se at sådan du sætter baggrundsbilledet er også andre metoder; http://www.w3.org/TR/CSS21/colors.html#q2
Avatar billede serverservice Praktikant
05. oktober 2006 - 09:46 #27
Takker - jeg var i tvivl fordi jeg ikke har arbejdet med justering til skærmstørrelse før - det indsættes via CSS - både top , indhold og baggrund. kigger på dine links og der er pont når det fungerer.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. oktober 2006 - 09:56 #28
Nå - men jeg venter med den vurdering til den er færdig så.
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2006 - 10:28 #29
Det er nok bare begrænset hvor meget længere folkene fra amino når efter at sitet ikke længere er online :)
Avatar billede serverservice Praktikant
05. oktober 2006 - 10:48 #30
- og?
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2006 - 11:14 #31
njå - tænkte bare at det da måtte være rart at få nogle helt andre øjne til at kigge på det end bare vores lille strikkeklub her samtidig med at du stolt kunne vise dit værk frem for andre. Men de foreløbige besvarelser på amino er måske også givet af folk uden visioner og derfor ubrugelige?

Altså - jeg er ked af at dette er kørt i hårdknude for det er jo bare med til at ødelægge det for os begge og det fører ikke noget konstruktivt med sig som det ellers har gjort både de gange jeg har fået vurderet sider rundt omkring og andre gange jeg selv har vurderet for andre. Lige så ærgerligt er det at du åbenbart ikke ønsker at tage tilbagemeldingerne mere alvorlig - ingen kritiserer det jo pga dig (vi kender dig jo ikke), kritikken kommer udelukkende fordi resultatet ikke lever op til indtil videre 6 ud af 6 personers kriterier og det er primært ærgerligt for fotografen som jo i sidste ende skal leve med siden.

Jeg kender ikke fotografen, men jeg har jævnligt kontakt til personer der ikke er særlig hjemmevant på nettet og af den ene eller den anden grund vil have en hjemmeside. Disse personer er på et punkt de allerbedste kunder man kan få for deres krav er virkelig ikke særlig høje og man har meget frie hænder - men samtidig er de også nogle af de værste kunder at få for det kan være utrolig svært at føre konstruktive samtaler med dem for alt hvad man kommer med af eksempler er i deres øjne super flotte og elegante selvom det måske er noget af det værste der nogensinde er præsenteret på en skærm. Som jeg kunne tolke jeres forhold er din kunde denne type menneske og så er det virkelig vigtigt at holde tungen lige i munden - og det synes jeg desværre ikke helt du formår da du alt for let har sat dig ind i fotografens hoved og lader dig begrænse af hans manglende www-kunderskaber.

Som sagt er jeg utrolig ked af at hverken dette spørgsmål eller meningerne fra amino har ført mere med sig. Havde du bare lidt respekt for fotogragen synes jeg at du skulle vise ham meningerne fra amino og evt også denne tråd og så også lade ham/hende tage stilling til om de foreløbige 6 vurderinger alle er foretaget af nogle hovedløse folk med for meget tid og for lidt vision eller om der måske alligevel er noget om det de 6 skriver.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. oktober 2006 - 11:56 #32
nå...
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2006 - 12:05 #33
heh - bittersmølf :)

Anyway - dette er min sidste kommentar i denne "sag" for det bringer jo ikke rigtig noget med sig da hverken input fra brugerne på eksperten.dk eller amino.dk åbenbart kan bruges til noget og jeg vælger derfor at gøre som foreslået på amino; nemlig at afbryde "samarbejdet".

Held og lykke med den videre gang af projektet.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. oktober 2006 - 12:17 #34
Ja - du er simpelthen for dominerende i din attitude- du havde da ikke forventet at du skulle sídde og diktere hvordan min side skal se ud ?- desuden er fotografen og jeg yderst tilfreds - bortset fra nogle få fejl som rettes.
Så prøv dog at forstå at vi selv bestemmer hvordan den side skal se ud - forslag har jeg set på og anvender de der er brugbare for os - og ikke altefter hvad du måtte mene eller amino.
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
07. oktober 2006 - 13:45 #35
omg - keysersoze, du har kæmpet godt, men jeg ville også opgive her. dannyboyd, du er så snæversynet og læser kun hvad du vil læse. Aldrig har jeg oplevet en som har været så uimodtagelig over konstruktiv kritik. Og må i den forbindelse tilslutte mig keysersoze kritik af siden. Tilføj mig bare til strikkeklubben om du vil :)
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2006 - 14:12 #36
EEN GANG FOR ALLE - SÅ ER DET MIG OG FOTOGRAFEN DER AFGØR HVORDAN DEN SIDE SKAL SE UD!
Illusion1337->...jamen lille ven dog - Det er ok hvis du mener det samme som keysorzone - jeg er ligeglad.

Jeg har jo forklaret at jeg selv vurderer hvilke ting der skal ændres - Der blev foreslået en total design ændring. Det er jeg ikke enig i, men har til gengæld set på de ting der blev bemærket herinde - rettet og forbedrer - som jeg SELV vil have den side i samarbejde med ham.

Nu lever vi i et demokratisk land så man har jo lov til at have sine egne meninger og det respekterer jeg. Men jeg respekterer IKKE folk der kalder mig øgenanve eller "snæversynet" - fordi jeg har en anden mening. Men det er jo typisk dansk jantelovs jargon - "Du skal ikke tro du er noget hvis du ikke mener det samme som vi andre osv".

Desuden er det en amatørfotograf - der arbejder med de ting som hobby og det samme er det med mig og hjemmesider - det er også en hobby, hvor jeg hjælper ham med en side som er brugervenlig og med et rimeligt design (SYNS VI). Så jeg forlanger ikke et resultat på samme niveau som en prof, men synes det er ok.
Om I kan lide den eller ej er jeg fuldstændig ligeglad med - det er op til jer selv.

Desuden gør det dig ikke til en bedre smagsdommer om du har en faglig baggrund eller ej - der findes mio. hjemmesider og ligeså mange meninger om hvordan de skal se ud - FORDI SMAG ER INDIVIDUELT. ...men lad mig komme med et eksempel så du/I forstår hvad jeg mener.

Hvis jeg går i en tøjbutik og ser på et par nye bukser - Ekspedienten anbefaler mig nogle hun mener er smarte og moderne - men jeg bryder mig ikke om dem men finder nogle andre jeg kan lide. Tror du så jeg køber dem JEG SELV kan lide eller dem ekspedienten syns er smarte? - jeg bestemmer jo selv, hvorfor er det så svært at forstå
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:21 #37
Beklager endnu en post, men synes dette er væsentligt:

Citat (dannyboyd)
"Nå men der er altid nemt at sable andres ideer ned hvis man vil - og det er i da rigtigt dygtige til.
Det link fra lund_dk er jo ikke kreativt på nogle måder - det er noget af det mest konservative og kedlige jeg længe har set. typisk tradtionelt og kan se at I også bedømmer udfra hvad I er vant til at se - eller hvor i f.x. forventer et søgefelt skal placeres. Men det er der flere meninger om , ligesom der er mennesker.

Så hvis denne firkantede kasse opbygning af hjemmesider skal ændres en lille smule, så de bliver spændende , kræver det en insats i kreativitet.
Det er da så vidt jeg kan se kun een af jer 3 der mestrer - og det er medions. Så længe man ikke er nået længre selv skulle I lige pakke jeres negative kritik væk - da det ikke fører til noget."

Nu du snakker om kreativitet, hvorfor har du så ikke lavet det hele selv? Templatet du har benyttet kan hentes her:
http://www.siteadvisor.com/sites/nmud.de/downloads/766363/

Demo'en af siden kan ses her:
http://cmsimple.cylog.de/?Summer_Lilies

Ligner til forveksling din i opbygning. Sågar nogle af billederne er blevet genbrugt på din side. Dvs. alt i alt har du centreret søgeboksen, ændre baggrund og logo, samt ændret få farvekoder. Kalder du det kreativitet? Eller med dine ord ”indsats af kreativitet”.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2006 - 14:29 #38
At I så sidder og giver tom karma fordi vi er uenige - får mig ikke til at ændre holdning - hvis det er hvad I forventer.
Skal det forstå som en form for "afpresning" til at ændre den hjemmeside - eller har I bare ikk forstået at vi selv afgør resultatet.
Og der er åbenbart ingen af jer der er MAND nok til at stå ved de meninger siden der ikke er underskrift.

Dansk middelmådighed er der for meget af og rigtige mænd skal man lede længe efter - Mænd der tør stå ved deres meninger.

Her er så en af slagsen - dem som jeg kalder for "Vikinger" -  JEG RESPEKTERER JERES MENINGER MEN DET ÆNDRER IKKE PÅ MIT DESIGN. ....Dennis (dannyboyd) Hansen
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2006 - 14:38 #39
Jeg lægger da ikke skjul på at mit udgangspunkt er summerlillies - der er også link i bunden af siden.
Men prøv lige at tage stilling til de andre ting jeg spørger om.

Hvorfor skal jeg rette hjemmesiden fordi vi har en forskellig mening om designet?
Og hvorfor er jeres meninger mere rigtige end alle andres?
Og hvorfor forsøge at afstraffe en fordi man har en anden mening - er det tolerence og demokrati?

Det er så lige de ting jeg IKKE forstår ????
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:44 #40
Endnu engang stiller du dig i forsvarsposition med paraderne oppe. Du svare ikke engang på mit spørgsmål jeg stiller dig - hvilket jeg mener med 'du læser kun hvad du vil læse'.

"jeg respekterer IKKE folk der kalder mig øgenanve eller "snæversynet" - fordi jeg har en anden mening."

men alligevel i selv samme indlæg skriver du "jamen lille ven dog"

Behøver vidst ikke nærmer uddybning. Taler for sig selv :)

Behold dit design, det er ikke dét det drejer sig om. Men kan du åbenbart ikke forstå. Vi har sagt vores mening og 'take it or leave it'.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 14:48 #41
Tråden er gammel. Men lever vist endnu så...
Designmæssigt er det en katastrofe at lave et sitet der åbner med scrollbar.
Som en magasinforside der er delt op i forside og side 1.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2006 - 14:58 #42
->Tom3520 - haha , ja sikkert ligeså stor katastrofe som at anvende hvid baggrund.

Hjemmesider må ikke have scrollbar på forsiden - ok - åbenbart en ny regel jeg ikke kendte. Men meget firkantet sagt efter min mening.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2006 - 15:31 #43
Som afslutning vil jeg lige sige:

Håber I alle en dag vil blive voksne og acceptere at mennesker er forskellige og har forskellige meninger - om I vil forsøge at afstraffe dem for en anden mening - jamen værsgo - "Go ahead" - Men så overvej lige om I selv ville bryde jer om samme behandling?

Den hjemmeside er ligesom "den grimme ælling" - en ting man ikke ville acceptere i bestemte kredse - men i virkeligheden vokser den og bliver til en svane. Den er jo SMUK - efter min mening.

Jeg kan se at I forsøger at få hævn fordi jeg ikke er villig til at efterkomme jeres krav om redesign eller hvad I hver især mener er "galt" med siden - og forsøger at manipulere - oprette dommerpanel på andre hjemmesider og give dårlig karma- kalde mig for snæversynet.

Så synes tonefaldet er blevet hårdt så jeg stopper herfra - men vil ønske jer alle god bedring.....

Husk "Misundelse er den bedste kritik man kan få"
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2006 - 16:28 #44
Tja... regler om design er der mange af og de er ikke statiske.
Men ønsker man at bibringe en bruger én samlet grafisk information er det altså ét samlet umiddelbart udtryk der skal tilstræbes.
Det er smag og behag om en site forside kan være skåret halvt af.
Men som din er forekommer der ikke et valg af hvad forsiden skal anvendes til.
Blot hvad der skal være på den hvad enten der er plads eller ej.
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
07. oktober 2006 - 16:35 #45
God underholdning for lattermusklen.

At kalde alle kritikere af din side 'misundlige, manipulerende, diktatorisk, nedladende, intetvidende og barnlige individer, som rotter sig sammen for at starte en hetz, hvis eneste formål er at afpresse skaber til et redesign'.

Jeg er måløs. Du er ikke rask kære ven ;) Btw. du har endnu ikke svaret på mit spørgsmål. Igen, du læser kun hvad du vil læse.
Avatar billede radiohead Nybegynder
07. oktober 2006 - 16:40 #46
Det er en konspiration!
Avatar billede serverservice Praktikant
12. oktober 2006 - 22:45 #47
inspiration mener du *lol
Avatar billede serverservice Praktikant
14. oktober 2006 - 15:08 #48
Hej Igen - Jeg vil gerne sige undskyld til at fordi jeg var i krigshjørnet og havde paraderne oppe - Sorry for det !. Man skal selvfølgelig lytte til at andre og overveje hvad man kan lære af og bruge.

Jeg har så set på de ting som er diskuteret - banner og baggrund i forskellige opløaninger, og et andet indholslogo - samt en fejl i administrationen af siden. Den sidste del måtte jeg betale en programmør for at lave - ellers har jeg lavet resten selv udfra cmsimple.

Siden er muligvis ikke perfekt - men da hobby fotografen syns den er fin - har jeg valgt at vente med andre tilpasninger hvis han kommer med nogle ønsker senere.

Af en eller anden grund er jeg kommet til at holde af søgefeltet - så det blir medmindre han kræver det fjernet.
Det hele er flyttet til http://artfashion.dannyboyd.dk/
Avatar billede morgel Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:43 #49
LoL!!! Åd du en valium til sidst?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. december 2006 - 17:50 #50
ang. www.art-fashion.dk
Jeg har tænkt meget over det her spørgsmål og kan se at der generelt er meget kritik til mine sider, og jeg har derfor længe overvejet om jeg er god nok til at lave hjemmesider.
Eftersom der er så mange der har noget imod mine layout er jeg nået til den konklusion at jeg ikke er god nok til faget og vælger derfor at stoppe med at lave hjemmesider i fremtiden.
Avatar billede illuzion1337 Nybegynder
28. december 2006 - 22:56 #51
Det var dog det mest tåbeligt du kan gøre. Ingen er perfekt fra starten. Ting tager tid at lære og er sikker på hvis du giver dig tid, kan du også lære at lave designs. Ville være kedeligt hvis man kunne alt på forhånd. Så giv du dig tid og bliv bedre til at tage imod konstruktivt kretik ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
29. december 2006 - 00:19 #52
Problemet er at jeg ikke forstår hvorfor alle hjemmesider skal have samme opbygning og helst med hvid baggrund og blå links , sort skrift for at være ok.
Derfor forstår jeg ikke kritikken og kan deraf ikke indse hvad bør ændres - da jeg dybest set mener at design er en inidviduel oplevelse - lidt på samme måde som når en kunstner laver et maleri.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. november 2007 - 22:54 #53
Lang tid siden jeg var forbi her og vil bare sige at jeg er blevet utrolig glad for mit søgefelt - især efter den tilfredshed der er fra alle mine kunder - så det er ren glæde hos mig at det går så godt.'