Avatar billede dakinenexus Nybegynder
17. maj 2001 - 15:42 Der er 4 kommentarer

8.1.6 Client så STJERNE langsom !!

Hej.
Jeg har en 8.1.5 Unix base som jeg \'connecter\' til fra en 8.1.6Client, men den er bare så ufattelig langsom i forhold i min gamle 8.0.4. HVORFOR NU DET?

Jeg regner ikke med, at der er noget galt i at benytte en 8.1.6client op imod en 8.1.5 base.

Jeg har før fået at vide, at jeg i SQLNet.ora på min klient skal sætte:
SQLNET.AUTENTICATION_SERVICES=(NONE)
... men det går stadigvæk STJERNE langsomt. Eller det vil i hvert fald sige igennem den Borland BDE Administrator som al kommunikation mellem min application og basen foregår igennem.

Kender nogle svaret eller bare noget der ligner?

På forhånd tak
Avatar billede pnielsen Nybegynder
17. maj 2001 - 18:24 #1
Hvordan går en select fra sql*plus ?

Avatar billede dakinenexus Nybegynder
21. maj 2001 - 08:57 #2
Hej.

Jeg blev lige stoppet af en opgradering herinde. Nå. Men det er altså oppe igen.

En select fra SQL*Plus kører fint hurtigt. Det er kun når jeg connecter igennem min såkaldte Borland BDE Administrator, at det går meget langsomt. Så noget tyder selvfølgelig på, at det er den der volder problemet! Måske den bare ikke er særlig glad for 8i.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
19. august 2001 - 21:04 #3
Jeg mente se\'fø\'li ikke hvor hurtigt select\'en tog ... sorry ;-)

Connecter din sql*plus også langsomt fra din client ???
Bruger Borland ODBC eller rren sql\'net ?
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
20. august 2001 - 08:05 #4
Hej pnielsen.

Min sql*plus connecter uden problemer og hurtigt.
Der er ikke noget at mærke.

Min Borland BDE Administrator som den hedder benytter ikke ODBC drivere. Den har en native Ora8 driver, der direkte har fat i Net8.

Jeg gik i sin tid hurtigt tilbage til 8.0.4 klienten, og den kører fint. Men igen. Der må jo være en grund til, at den 8.1.5 er langsom (i mit tilfælde).