Avatar billede stener Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed omkring login system

Hvis man ikke har mulighed for at ssl kryptere sin login request til serveren.

Hvad kan man så gøre for at gøre sit login system så sikkert så muligt.

Det hjælper vel ikke noget at bruge en md5 checksum.

Giver pt. brugeren en cookie med brugernavn og en 12 cifret auto genereret tekst streng når han logger ind.

brugernavn skal så være = brugernavn og tekststreng = tekststreng før han kan se nogle sider.

( Bruger cookie da jeg er træt at session time out. )

Problem 1.

Når brugeren indtaster sit brugernavn og adgangskode kan det sniffes da det ikke er ssl krypteret.

Problem 2.

Når cookien bliver kaldt fra brugerens maskine og sammenlignet med info i databasen kan cookien blive sniffet da den heller ikke bliver overført via ssl.

Kan man gøre noget ved informationerne der føres frem og tilbage så det ikke er så nemt at opsnappe ud over at bruge sll.

Stener
Avatar billede stener Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:31 #1
Hvis man nu også tog brugerens ip adresse når han loggede ind også checkede på ip med server.vaiabler igennem cookien. Det ville måske gøre det lidt mere besværligt at komme ind ved at sniffe cookien. Men det hjælper selvfølgelig ingenting så længe man kan sniffe bruger navn og password ved login.
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:44 #2
Kig på princippet bag RSA kryptering. Det bør give dig en forståelse for hvordan man kan validere en bruger uden at sende username og password via ukrypterede forbindelser
Avatar billede stener Nybegynder
31. marts 2011 - 12:37 #3
Lukker lige dette spørgsmål tak for besvarelserne.