Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:02 Der er 7 kommentarer

exempler på Designs

Jeg står og overvejer hvilken design min hjemmeside skal ha' det eneste jeg er har besluttet so far er at den skal være "fuldscreen" forstået på den måde at den fylder hele browsern når denne maximeres samt den skal ikke køre flash (grundet at jeg ikke aner en pind om dette sprog :P)

Så jeg kunne godt tænke mig at se nogle exempeler fra andre sites og bruge disse som indspiration... på forhånd tak :)
Avatar billede jokkejensen Novice
02. oktober 2006 - 09:34 #1
Avatar billede jowii Nybegynder
02. oktober 2006 - 15:08 #2
Hvilket overemne har din hjemmeside? Hvad handler den om?

Det er svært at få det til at se ens ud, hvis vinduet skal maksimeres, i alle browsere. Sandsynligvis vil der i lave opløsninger som 800*600 komme scrollbars, osv. Når det skal være hele skærmen, skal det så være kasseformet, eller tager du det også som *at kunne se hele skærmen* hvis man bare angiver en baggrundsfarve? Du kan jo i princippet bare lave kasselayoutet i CSS, og så angive en bg farve, så det fylder det hele - eller er det ikke det du mener? :-)

Jeg vil mene, det kommer lidt an på hvad du helt præcist ønsker?
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
04. oktober 2006 - 11:00 #3
det er bare en lille side om mig selv og mine interresser.... ikke noget særligt
Avatar billede jowii Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:17 #4
Okay, så vil jeg foretrække dig, at smutte forbi nedenstående side. Den burde have et fullscreen layout, som de forklarer fra bunden af. Jeg ved ikke hvor meget du kan, men det er i hvert fald en god start.? Du kan kigge på nedenstående side, og sammenligne lidt med siden, som jokkejensen kom med. De burde give dig noget inspiration.

www.webdesign101.dk - og eventuelt kigge under css-layout af websider.
Men kommer også an på hvilket sprog du vil kode i/med?
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:20 #5
Jeg regner med at det bliver asp med access database selvom jeg normalt koder i C/C++ php og mysql.
også kommer der nok til at bliver blandet lidt cs of javascript ind til at hjælpe med udsenet. Men som sagt så er design ikke lige min stærke side :(
Avatar billede jowii Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:00 #6
Nå nå - så er du jo 20 gange stærkere end mig i al den slags kodning :-)
Hm. men det er jo en smagssag hvordan udseende skal se ud - hvad man kan lide og ikke. Det eneste vi kan tage en samlet beslutning om, er brugervenlighed.

Kan du ikke bruge jokkekensens forslag så?
ellers kan du vel finde et kasselayout i CSS, fra webdesign, som du kan klippe og klistre lidt i?? Men asp, php osv skal du ikke spørge mig om - det fatter jeg nada af, og er på det område bare en, stor klaphat.
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 18:27 #7
SYnes tråden er gået i stå :-!