Avatar billede lakana Nybegynder
01. oktober 2006 - 20:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min ip fungere ikke som localhost gør

Hejsa. Jeg kan sagtens skrive http://127.0.0.1, så lander jeg i mit eget webhotel på computeren.

Men når jeg skriver:
http://minip så kan jeg ikke komme ind.

Jeg har åbnet port 80 i router. Men en klog mand sagde engang jeg skulle ændre noget i httpd filen, men hvad?

Var det "Listen"?

jeg vil gerne have det til at fungere således jeg kan benytte mig af http://minip så alle kan komme ind og se det jeg har lavet på computeren.

på forhånd tak!!!!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
01. oktober 2006 - 21:01 #1
det kan skyldes din router ikke kan lave nat loopback, prøv og se om en kammerat kan tilgå din side, kan han det er problemet din router.
Avatar billede lakana Nybegynder
01. oktober 2006 - 21:08 #2
det har virket før.. kan bare ikke huske hvad jeg gjorde.. men jeg ændrede i httpd filen hvert i fald..
Avatar billede skau Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:13 #3
har du prøvet at indsætte din ip i ServerName istedet for 127.0.0.1 og så genstarte apache
Avatar billede lakana Nybegynder
02. oktober 2006 - 15:30 #4
ja, det har jeg prøvet.. den virker stadig ikke når jeg går ind på  minip.. den siger bare siden ikke kan vises
Avatar billede skau Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:54 #5
Hmm har du lavet PAT(nogen gange kaldet NAT) i din router så din offentlige IP på internettet bliver forwardet til din webserver ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. oktober 2006 - 19:15 #6
Hvad skulle PAT stå for ? NAT er en kendt netværks funktion, men PAT siger mig ikke umiddelbart noget ?
Avatar billede skau Nybegynder
02. oktober 2006 - 21:37 #7
NAT = Network Address Translation (oversætter en ip fra et subnet til en IP i et andet subnet
PAT = Port Address Translation oversætter en bestemt port på en ip i et subnet til en bestemt port i et andet subnet.
Eks. på PAT:

Hvis man har en adresse på subnet1 der oversættes kan man med PAT gøre følgende:
Port 80 på ip1 på subnet 1 oversættes til IP1 på subnet 2 port80
Port 25 på ip1 på subnet 1 oversættes til ip2 på subnet 2 port25
port 22 på ip1 på subnet 1 oversættes til ip3 på subnet 2 port 22

På den måde har man dirigeret forskellige porte på den samme ip (feks den ip man har sin DNS pegende mod) ind til 3 forskellige servere på indersiden - det er faktisk det de fleste routere kan.

NAT er "bare" dirigere al trafik mod en ip på ydersiden mod en ip på indersiden - vel at mærke på alle porte
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. oktober 2006 - 21:47 #8
ok, så er jeg helt med på hvad du mente ;)
Avatar billede lakana Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:49 #9
har lavet.. skulle bare skrive listen 80 og ikke min ip.. smid svar
Avatar billede skau Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:36 #10
var det det jeg sagde der virkede ?