Avatar billede flinerne1 Nybegynder
30. september 2006 - 16:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved opstart af Win98 / skærm driver

Jeg modtager følgende fejlmeddelser når jeg starter windows:

1)
En alvorlig undtagelse OD ved 24x0000087B er opstået. Programmet vil blive lukket.

2)
En undtagelse OE er opstået ved 0028:C147EE2B i VxD NVCORE(01) + 0000D8AB. Denne blev kaldt fra 0028:C00AF8AB i VxD VKD(01) + 000001DO. Du kan muligvis fortsætte som normalt.

3) Skærmkortet er i konflikt med en anden enhed på computeren. Denne enhed kan ikke finde nogle frie Input-/output områder (I/O) resourcer (Code 12.). Hvis du vil bruge denne enhed, skal du deaktivere den enhed, der bruger de resourcer, denne enhed skal bruge.

----

Det skal siges at jeg har rodet med divese drivere til skærmen, da jeg skulle ændre opløsningen og nu er den gået helt i ged.
Please hjælp.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
30. september 2006 - 21:28 #1
Hvad med at gå ind i fejlsikret tilstand og fjern alle skræm drivers under enhedshåndtering. (Tryk F8 under opstart)

Når du så starter op igen som normalt, burde Windows 98 selv finde ud af at der er nyt hardware og efterfølgende installerer den de tilhørende drivers via installationscd'en.
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:10 #2
ok, kan du give mig en forklaring til hvordan man fjerner drivers under enhedshåndtering ?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
01. oktober 2006 - 12:13 #3
Under enhedshåndtering fjerner du underfanerne for skærm og skærmkort ved at trykke på 'delete'.
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
01. oktober 2006 - 16:22 #4
hej mickey777, hvor skal jeg trykke for at give dig de 100 point ?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
01. oktober 2006 - 20:33 #5
Jeg skal lige selv afgive et svar selv :)

var det pga: min metode at du fik løst dit problem eller fandt du selv en anden: