Avatar billede Kengun Praktikant
30. september 2006 - 00:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Koble ny PC til internett

Min søn har fået ny bærbar (med WinXP), som vi vil koble til internettet. Den har været på nettet via trådløst nett på skolen. Vi har ikke trådløst hjemme.

Vi har bredbånd (ADSL) og vi har nu forsøget at koble til nettværkskabelen til den bærbare PC. Så skal der vel laves en tilkobling hvor jeg skriver ind mit brugernavn/passord for at koble til. Men hvordan gør jeg det?

For længe siden gjorde jeg det med min stasjonære PC men det er over 3 år siden, så jeg husker ikke noget af det.
Avatar billede rebecca Novice
30. september 2006 - 00:53 #1
Start/alle programmer7tilbehør/kommunikation- "Guiden Ny Forbindelse"
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2006 - 01:22 #2
Hmm det burde nu virke hvis du sætter kablet i... Men det kan jeg forstå det ikke gør? Du skal nok ikke bruge username/password, med mindre du bruger Stofa eller sådan noget underligt internet hvor du skal logge på det hver gang du skal bruge det...
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2006 - 09:28 #3
prøv at se under netværksforbindelser om "lan forbindelse" er deaktiveret.
Avatar billede Kengun Praktikant
30. september 2006 - 10:56 #4
Tak for svar og kommentarer. "Guiden Ny Forbindelse" har jeg problemer med at bruge. Den vil lede efter en liste over webudbydere og forsøger at "ringe op" via modem :o *hehe* Det går jo ikke for jeg har jo ikke fået lavet en tilkobling. Så jeg tror jeg må lave en ny tilkobling, men mener også at der er noget "drivere" eller sådan noget der må aktiveres. Sist jeg koblede min stasjonære PC så mener jeg at der var noget med PPPoE og sådan noget haløj. Kan lige nævne at jeg er fra Norge og bruger Telenor ;)
Avatar billede ebe Praktikant
30. september 2006 - 11:07 #5
der kører vel en pc på internetforbindelsen nu? inden den bærebare kom til? se efter i den hvilken forbindelse du bruger og hvordan den er konfigureret. Hvis du skal have både en stationær og den bærebare til samtidigt, skal enten den stationære dele forbindelsen videre ud, eller du skal bruge en router.

pppoe er en opkaldsforbindelse, og så SKAL du bruge vejledningen fra din internetudbyder.
Avatar billede newts Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:26 #6
Du skal nok have en ruter i mellem. Den giver så en fast identifikation(mark adresse) til udbyderen, og på indersiden kan du så sætte alle dine PCer til.
Det kan være at du 1. gang du sætter ruteren til skal gå ind på udbyderens hjemmeside og registrere den som den "nye" bruger. Fremover vil de sk KUN være den din internetudbyder ser.
Venlig hilsen Niels Erik Winther
Avatar billede rebecca Novice
01. oktober 2006 - 11:59 #7
Avatar billede Kengun Praktikant
04. oktober 2006 - 12:19 #8
Løsningen blev at jeg købte en ruter der sender trådløst til den bærbare PC. Ruteren står nu mellem ADSL modemet og min stasjonære PC. Det var sku ikke noget "plug and play" som forhandlere sier det er. Jeg ringte en god nett-vænn og vi brugte 2 timer og 20 minutter på at få "lortet" til at fungere. Men nu fungerer det da også rigtigt så godt :)