Avatar billede lonerangr Nybegynder
28. september 2006 - 15:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Internetadgang langt ude

Her i virksomheden hvor jeg er ansat, arbejder vi pt at flytte hovedkvarteret til et andet sted som vi lige har erhvervet. Det ligger i de skønneste naturomgivelser med skov og sø. Det eneste problem er at det ligger så langt ude at en DSL-linie er udelukket, både i kabel og fiber.

Idag læste jeg så i avisen, at endnu et lille lokalsamfund har oprettet deres eget, med trådløs adgang via antenner, og det med op til 20 mbit.

Er der nogen på dette forum der har kendskab til noget sådant, og eventuelt hvor meget det vil koste at oprette ? Der er i området flere husstande der er interesserede i at være med i projektet, hvoraf vi er villige til at betale en ikke ubetydelig andel.

Alternative forslag modtages ligeledes med tak.
Avatar billede mizzah Nybegynder
28. september 2006 - 17:02 #1
Hvad med sonofon FWA trådløst internet ?

Ellers skal i købe dyre retningsbestemte antenner, access points og alt muligt andet og sætte det op. Det skal være i fri luft linje, og ikke generet af trafik og træer. Så op på taget med dem, træk kabler osv. Det er et større projekt.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
05. oktober 2006 - 16:59 #2
Jeg har via nettet bedt om yderligere oplysninger om muligheden for FWA, men deres FWA-sælgere er åbenbart ikke så ivrige som deres mobilabonnement-sælgere :-)

Men tak for oplysningen.