Avatar billede blue_11 Nybegynder
28. september 2006 - 13:57 Der er 9 kommentarer

Beskære billede automatisk efter upload.

Hej alle sammen.
Jeg har lavet et galleri til en side, som benytter sig at en upload komponent som resizer de billeder jeg oploader, og det virker fint.

Nu ville jeg så gerne have det sådan at min thumbs altid var samme størrelse så det tog sig godt ud i listningen.
Det vil sige jeg leder efter noget ASP eller Jscript som kan beskære et billede til 100x100. F.eks gå ud fra det venstre top hjørne og så tage 100x100 af billedet.

Det bedste ville være hvis det kunne lade sig gøre uden brug af komponenter, men hvis en komponent er nødvendigt skal den helst være gratis.
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2006 - 14:24 #1
Jeg tvivler på at du har et upload-komponent der både uploader og resizer - sikker på at du ikke bruger et image-komponent til det sidste? hvis du gør så kan det formentlig allerede "croppe" også.
Avatar billede blue_11 Nybegynder
29. september 2006 - 08:58 #2
Hmm.. det kunne være jeg skulle se på det, for jo det er en komponent som kan uploade X antal billeder og resize dem til 3 forskellige størrelser.
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2006 - 09:47 #3
hvilket komponent bruger du?
Avatar billede blue_11 Nybegynder
29. september 2006 - 11:48 #4
En komponent fra Aurigma. Imageuploader.
Den kan rotere, resize og sende data om filerne, men ikke beskære. :(
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2006 - 11:57 #5
kender ikke komponenten - men kan det ikke beskære skal du have fat i et imagekomponent
Avatar billede blue_11 Nybegynder
29. september 2006 - 12:07 #6
Ja, det frygtede jeg lidt :(
Kender du til nogen gode nogen der er gratis? Eller som ikke koster en formue.
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2006 - 12:27 #7
du kan se lidt af udvalget her; http://activedeveloper.dk/komponenter/default.asp?mode=kategori&id=9

plejer at bruge aspimage eller aspjpeg
Avatar billede blue_11 Nybegynder
29. september 2006 - 13:07 #8
Oki takker, jeg vil kigge det igennem og se hvad jeg kan finde ud af.
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2006 - 13:36 #9
kommet videre?