Avatar billede ravnus Nybegynder
27. september 2006 - 19:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ulovlig handling ved åbning af avi.filer

Min computer har kørt rigtig godt i lang tid, men jeg er nu stødt på et problem, som jeg aldrig har oplevet før. Visse avi-filer får min computer til at lave en ulovlig handling. Når jeg går ind i mappen med en af disse filer laver explorer.exe en ulovlig handling og når jeg prøver at afspille en af filerne laver den medie-afspiller jeg bruger en ulovlig handling (har prøver forskellige, fx media player og realplayer). Selv den mindste berøring med filerne aftvinger altså ulovlig handling. Det skal siges, at jeg før har kunnet åbne disse avi-filer uden problemer.

Håber der er nogle der kan hjælpe og på forhånd tak!
Avatar billede kalp Novice
27. september 2006 - 22:53 #1
installer et divx codec pakke.. eller geninstaller et;) og der er gode chancer for det vil løse dit problem.
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 08:20 #2
Hvis rådet fra kalp ikke virker kan du checke og evt. reparere filmene med http://www.free-codecs.com/download/DivFix.htm
Avatar billede ravnus Nybegynder
28. september 2006 - 21:57 #3
Jeg tjekker lige om jeres råd virker...ka bare ik forstå hva der skulle ha ødelagt filerne..
Avatar billede kalp Novice
29. september 2006 - 12:08 #4
jeg tror heller ikke filerne fejler noget;)
prøv at geninstallere codec pakken.. kan godt finde en til dig hvis det er.

virker det ikke har jeg et enkelt forslag mere.
Avatar billede nva Praktikant
29. september 2006 - 12:11 #5
Du kan undersøge med dette program, hvilke codecs de enkelte avi-filer bruger http://www.headbands.com/gspot/download.html - og så nøjes med at hente dem.
Avatar billede ravnus Nybegynder
17. august 2010 - 14:26 #6
Nogen der vil have point?
Avatar billede nva Praktikant
17. august 2010 - 15:02 #7
Nej tak.
Avatar billede ravnus Nybegynder
18. august 2010 - 12:24 #8
ok