Avatar billede dehaas Nybegynder
26. september 2006 - 23:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WebCustomControl Library - Filplaceringer

Hej,

Jeg er ved at arbejde på mit først WebCustomControl library, men er nu stødt på et problem. Hvordan håndterer jeg filplaceringer i min .dll?

Jeg skal kunne læse filer fra App_Data mappen, med et bestemt filnanvn. Dette kan evt. ændres fra web.config, men det er ikke noget problem. Mit problem går på hvordan går får stien til App_Data?
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. september 2006 - 09:33 #1
Jeg er ikke helt med ... Hvis du alligevel skriver stien i web.config, og ikke har noget problem med at få fat i den. Hvad er det så du mangler?

Men ellers... Folderene har jo deres faste navne og placering, og hvis det er en fysisk sti du vil have til folderen, kan du få den med:
string virtualPath = Path.Combine(Page.Request.ApplicationPath, "app_data");
string path = Page.Server.MapPath(virtualPath);

Mvh
Avatar billede dehaas Nybegynder
27. september 2006 - 20:47 #2
Ideen er at jeg har nogle standardværdier, og jeg så alternativt kan sætte nogle andre filnavne gennem min web.config.

Jeg er kommet til at tage lidt fejl, selvom det er et WebCustomControl library jeg er igang med, skal funktionen til at finde filplaceringen ske i en almindelig klasse. Kan dette også lade sig gøre?
Avatar billede dehaas Nybegynder
28. september 2006 - 16:51 #3
Jeg fandt ud af det:

System.Web.HttpContext.Current.Server.MapPath()

Smid et svar, du har jo sådanset besvaret mit spørgsmål :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. september 2006 - 23:28 #4
Jamen så får du da sådan et :o)
.... Fedt at du får strikket nogle kontroller sammen.
Mvh
Avatar billede dehaas Nybegynder
29. september 2006 - 08:35 #5
CustomControls er jo intet mindre end geniale :)