Avatar billede milo Nybegynder
26. september 2006 - 10:26 Der er 1 løsning

Dreamweaver + contribute

Hej,

Jeg har aldrig brugt dreamweaver eller contribute før. Eller nogen anden editor med WYSIWYG.

Men nu har jeg en kunde som skal bruge et rent HTML baseret site, og derfor skal jeg finde en smart måde at gøre det på.

Derfor har jeg rodet med contribute, som skulle være det bedste til den slags. Det er også skide nemt at bruge og fungerer fint, bortsert fra ét issue.

Jeg har behov for at lave templates, ment på den måde at hvis man ændrer på menuen et enkelt sted, skal det ændres alle steder - og nej, kan IKKE bruge noget serverside scripting til det :)

How to do? Hvad skal jeg kigge efter/læse om?

På forhånd tak.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
26. september 2006 - 10:42 #1
Dreamweaver kan ret nemt lave templates, og det er ikke noget problem at få dreamweaver til at opdatere undersiderne når der ændres i en template, men om man kan få contribute til at gøre det ved jeg faktisk ikke.
Jeg har kun brugt templates til at "låse" visse områder i contribute, så de ikke kunne redigeres af brugeren.
Contribute virker rigtig godt når man lige går i gang med det, men det kræver at man tænker meget over hvordan man opbygger sine templates og sætter brugerens rettigheder. Hvis det skal virke rigtig godt kræver det også nogen undervisning af brugeren. Jeg har været med til at lave sites, hvor der blev brugt lang tid på at få tingene til at se helt rigtige ud, og hvor sitet så lignede lort efter en måneds tid hvor brugeren havde rettet i det med contribute.
...men prøv at finde nogle bøger/tutorials om dreamweaver og contribute.