Avatar billede travelnow Nybegynder
25. september 2006 - 15:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Atlas autocomplete validering

Jeg har en autocomplete der trækker en liste ud fra databasen, det virker fint nok. Men det jeg mangler er en mulighed for at validere om brugeren har valgt/indtastet noget der er gyldig, dvs. jeg vil bare slå det op i databasen.
Og valideringen skal først ske når man forlader feltet.

Jeg har set en løsning, hvor man blot sletter det indtastede, hvis man begynder at skrive noget der ikke er gyldig, den løsning kan jeg ikke bruge og det er heller ikke særlig brugervenlig.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. september 2006 - 01:03 #1
Er det clientside validering eller serverside du vil benytte dig af?
Avatar billede travelnow Nybegynder
26. september 2006 - 08:40 #2
Serverside selvfølgelig.

Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg skulle lave et databaseopslag via javascript, men umiddelbart lyder det ikke til at være en særlig sikker metode.
Men uanset om det er sikker eller ej, så skal det stadig være en serverside validering.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. september 2006 - 11:14 #3
Måske man kunne benytte sig af en TextChanged event og så lægge din control i et UpdatePanel så det hele ikke står og flimrer, nu ved jeg ikke lige hvilken control vi taler om jo.
I din TextChanged eventhandler kan du så validere op imod din db.
Avatar billede travelnow Nybegynder
26. september 2006 - 11:54 #4
Det er, som jeg skriver, en autocomplete control, altså en textbox man skriver i, og når man har indtastet f.eks. 1 tegn, kommer der en dropdown med de muligheder der er. Jeg kan ikke bruge textchange, den bliver brugt til at kalde en webservice.

Det jeg har brug for er et eksempel på hvordan man kan gøre det.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. september 2006 - 15:30 #5
Jeg kan desværre ikke sidde her og lige komme op med en passende kode, men kan vejlede dig lidt da :-).
Jeg kan ikke forstå hvorfor du siger du ikke kan bruge en TextChanged? - Det har jo ikke noget med webservicen at gøre, webservicen bruges til opslag og så vidt jeg husker angiver du webservicen direkte i AutoComplete properties, du kan derfor snildt sætte andre events mv. på din autocomplete control.
Avatar billede travelnow Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:48 #6
Har selv løst det ved hjælp af Ajax i stedet for Atlas