Avatar billede sbay Nybegynder
25. september 2006 - 14:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

korrupte dokumenter, hvad nu

Hejsa

Jeg har en del Word-dokumenter der er blevet korrupterede på en eller anden vis (sandsynligvis i forbindelse med en kopiering). Jeg har ingen backup af dem, da det var det jeg skulle til at lave, da jeg så de var ilde tilredt. Kan man overhovedet gøre noget for at få dem gode igen? I stifinderen vises dokumentet med et word-ikon, men når jeg åbner det, åbnes også et filkonverteringsvindue. Hvis jeg bare klikker OK kommer det til at se sådan her ud:

Ëùûý>>òoY&¹XT6äüÿ½Ã©KÔÑ
äV“# Ô;ß¿  fù¡ ({Œ ¬ R

"ًѦ Èqº[
FV$¡à˜0â …
Π|
    wþ¬ ú¬
pEä ±¤wŽÍÊ&èØSQ³‡#òÙçhüÝ^v» ½Ío ó  ÆYÝL <Q_#Ú³¹LR! Ü-Æ 8ág 3²91R‘ÕTêwWZê³VÖ•S{m=拇™XD&Ñg-$é¦ÊA³><•…ÁuÄAA"

Andre konverteringsformer, giver mere eller mindre samme resultat! Hjælp!!!!
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2006 - 15:18 #1
Har lige testet på nogle af mine egne word dokumenter. Hvis du højreklikker på dukumentet, og vælger "åben med" og derefter vælger Notesblok (Notepad), kan dokumnentet se. Der er godt nok en amsse fyldkoder, men store dele af teksten kan i det mindste ses, og derved kopieres ud.
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. september 2006 - 15:31 #2
Her er hvad Word's egen hjælp (engelsk udgave) siger:

>> Recover the text from a damaged document

On the File menu, click Open.
In the Look in list, click the drive, folder, or Internet location that contains the file that you want to open.
In the folder list, locate and open the folder that contains the file.
Select the file that you want to recover.
Click the arrow next to the Open button, and then click Open and Repair.

>> Extract only text with the Recover Text from Any File converter

On the Tools menu, click Options, and then click the General tab.
Make sure the Confirm conversion at Open check box is selected, and then click OK.
Click Open .
In the Files of type box, click Recover Text from Any File.
If you don't see Recover Text from Any File in the Files of type box, you need to install the file converter.

How?

Run the Microsoft Office Setup program.

How?

Quit all programs.
Click Add or Remove Programs in Microsoft Windows Control Panel.
If you installed Microsoft Word as part of Office, click Microsoft Office 2003 in the Currently installed programs box, and then click the Change button.
If you installed Word individually, click Microsoft Office Word 2003 in the Currently installed programs box, and then click the Change button.
On the Maintenance Mode Options screen, click Add or Remove Features, and then click Next.
On the Custom Setup screen, select the Choose advanced customization of applications check box, and then click Next.
On the Advanced Customization screen, click the expand indicator  next to Office Shared Features.
Click the expand indicator  next to Converters and Filters, and then click the expand indicator  next to Text Converters.
Click the arrow next to Recover Text Converter, and then click Run from My Computer.
Open the document as usual.
Avatar billede robotten Praktikant
29. september 2006 - 15:22 #3
Stadigt brug for hjælp?
Avatar billede sbay Nybegynder
29. september 2006 - 15:50 #4
Hejsa

Ja har stadig brug for hjælp. Jeg har nu fået prøvet begge løsninger plus et par programmer på nettet - uden held!
Avatar billede robotten Praktikant
24. oktober 2006 - 11:49 #5
Prøv evt. at lukke her, og oprette spm. igen, hvis du gerne vil have fornyet hjælp.
Avatar billede sbay Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:00 #6
Øv!