Avatar billede jesper76 Nybegynder
23. september 2006 - 18:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AdSense viser irrelevante annoncer

Hej eksperter.

Jeg har i en måneds tid forsøgt mig med Google AdSense (for content) på nogle af mine sider; men oplever ret ofte, at der vises annoncer som ingen relevans har for mit indhold.

Da mine sider (med fyldige artikler) indeholder ret mange ord, som dækker bredt, har jeg forsøgt at styre annoncevisningen ved, at optimere til artiklernes overordnede indhold via AdSense HTML-kommentarerne (som beskrevet på AdSense supportsiderne). Dog uden held.

Jeg har også kontaktet Google AdSense Support, som mente at der muligvis ikke findes nok relevante annoncører i min kategori (friluftsliv), og foreslog mig, at bruge annonce-filtrering for konkurrenter - hvor man kan filtrere op til 200 uønskede annoncør-websteder fra.

Men 200 er bare ikke nok. Hver gang jeg filtrerer en annoncør fra, dukker der 2-3 nye irrelevante op på mine sider: alt fra lingeri, over Microsoft Gold Partner, til tilbud om at blive stoffri. Fedt at vise sådan noget på et websted om friluftsliv...

Desuden ved jeg, at der findes rigeligt med relevante annoncører i min kategori og kan ikke forstå hvorfor de relevante annoncer i perioder vises på mine sider, og i andre perioder overtages af annoncer helt uden relevans for temaet.

Artiklerne med annoncerne kan findes her: http*//www.fjeldvandreren.dk/Artikler/ (klik på de store ikoner for, at gå til de nævnte artikler).

Er der nogen her på eksperten, der kan fortælle mig hvad (om) jeg gør noget galt i forhold til optimeringen?
Avatar billede jesper76 Nybegynder
24. september 2006 - 17:43 #1
Har jeg postet mit spørgsmål i en forkert kategori eller er det for uoverskueligt formuleret?
Avatar billede jesper76 Nybegynder
25. september 2006 - 19:40 #2
Nå, så må jeg spørge mig for andre steder.