Avatar billede kivig Nybegynder
21. september 2006 - 13:26 Der er 3 kommentarer

IIS standard sikkerhed?

Hej

Jeg kører et prisgenerator program fra en lokal iis vha ASP og Access. Da databasen er fyldt med følsomme oplysninger blev jeg i tvivl om, om issén er default offline eller online? Pcén programmet kører fra er tilsluttet et netværk og er derfor altid online, men er issén det?

Bedste hilsener

kivig
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. september 2006 - 21:19 #1
Ja, en IIS starter og stopper ikke sådan uden videre - Den starter normalt med PC'en/Serveren op.
Avatar billede kivig Nybegynder
24. september 2006 - 21:47 #2
OK. men har man så ikke mulighed for at lukke af for traffik til serveren? Der må nemlig ikke være adgang fra internettet til serveren. IISén skal kun fungere som afvikler af ASP'en i programmet.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. september 2006 - 21:58 #3
Hvis port 80 og 443 ikke er forwarded til server IP'en i routeren, så er der sådanset lukket på forhånd.

En anden mulighed er kun at tillade tilgang fra en bestemt IP-range.

Men hvis det bare er en standard router der er sat op, så er port 80 og 443 næppe forwarded, medmindre vi snakker en TDC erhvervslinie. Det kræver så dog at serveren har en bestemt IP, for at den ville kunne nåes udefra. (Mener det er 192.168.1.2)