Avatar billede x-pander Nybegynder
21. september 2006 - 11:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Table der driller

Hej.

Jeg har et problem, som kommer HVER eneste gang jeg starter på en ny side. Når jeg har sat mit design op i de tables der skal bruges, virker alt som det skal. Jeg bruger f.eks. en label til at udskrive mit indhold fra en tabel i databasen i. Det virker også fint, men idet jeg udskriver en tabel fra min codebehind og fylder ting i den, så rykker hele mit design sig 1 px i højre side. Det er kun når jeg udskriver tabeller i tabeller. Ellers passer det hele sammen. I starten troede jeg det var manglede breddebeskrivelse på en <hr /> el.lign.

Men nej, ingen andre jeg kender har problemet, så jeg er sikker på det er en dum fejl som kun jeg laver.

Lidt hjælp? Skal til eksamen i det her skidt på mandag, så vil meget gerne have styr på det inden :P
Avatar billede jokkejensen Novice
21. september 2006 - 11:51 #1
har du ikke et link til din løsning, så er det meget lettere at hjælpe
Avatar billede jokkejensen Novice
21. september 2006 - 11:52 #2
men det er ofte border på tabellen der gør det.. prøv at sætte border="0"

eller gennem css

table
{
border:0px;
border-collapse:collapse;
}
Avatar billede x-pander Nybegynder
21. september 2006 - 11:56 #3
Jo, jeg fixer lige link.

Og jeg bruger ikke border i HTML, jeg bruger den kun i css. Men det passer med den er på 1px. Men den der border-collapse: collapse; <-- Hvad gør den?
Avatar billede x-pander Nybegynder
21. september 2006 - 11:57 #4
Det var der: http://webintegrator.gts.dk/webgts076

Det når der navigeres fra f.eks. forsiden, der ikke er med tabeller inden i og så til Alle kurser.
Avatar billede x-pander Nybegynder
21. september 2006 - 11:58 #5
Og nu også når man trykker på Regneark, der sker det også, fordi der er tabeller i den.
Avatar billede x-pander Nybegynder
21. september 2006 - 12:04 #6
Kører med 500px i den miderste tabel og så padding på 10 right og left. Så 480 har det at give sig af. Så får mine udskrevne tabeller bare 480 px i bredden, men det hjælper ikke. Jeg har også prøvet 100%, men nej. Hvis jeg giver det bare 50%, rykker designet sig stadig... Er det den padding der går ind og ødelægger det hele?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. september 2006 - 12:06 #7
kigger lige på det..
Avatar billede x-pander Nybegynder
21. september 2006 - 12:06 #8
Mange tak! :) Det er jeg sQ glad for... Har ingen anelse nemlig
Avatar billede jokkejensen Novice
21. september 2006 - 12:23 #9
jeg tror måske det har noget at gøre med .TabelKurser..

du sætter width=100%

og herefter tillægger du 2x border på hver side..

prøv lige at fjerne border: black 1px solid; fra .TableKurser
Avatar billede x-pander Nybegynder
21. september 2006 - 12:45 #10
Nej desværre, det rettede ikke noget. Men jeg har prøvet af ligge et billede ind og nu gør den det på begge sider. Det er VIRKELIG gået i stykker. Jeg tror jeg prøver at droppe alt padding og margin i bredden og kun bruger det i højden. Så må jeg aligne mine tabeller i midten og så definere bredden som f.eks. 10 px mindre i hver side...

Åh nej! Har bare siddet med det her i 3 timer nu!
Avatar billede jokkejensen Novice
21. september 2006 - 13:40 #11
Kan du ikke bare lige lade den ligge - så kigger jeg på det derhjemme :)
Avatar billede x-pander Nybegynder
22. september 2006 - 00:26 #12
Hehe jo. Men nu skal du høre. Jeg har fundet en løsning. jeg lader være med at bruge padding og margin fremover. Det er dog kun i bredden, men nu har jeg fjernet padding og margin og nu virker det faktisk. Altså jeg har min ydertabel der bare har sit indhold centreret. Så angiver jeg bare en lidt mindre bredde: 480. Så nu virker det på alle sider.

Men alligevel. Du skal have tak fordi du gad at sætte dig ind i det :)

Så du skal da have dine points. Du ligger bare et svar, så giver jeg dig dem imorgen tidlig, når jeg møder i skole igen.
Avatar billede x-pander Nybegynder
22. september 2006 - 00:29 #13
Har opdateret siden med den nye der virker.
Avatar billede x-pander Nybegynder
17. oktober 2006 - 22:19 #14
Men den kom til at virke,