Avatar billede pfp Nybegynder
21. september 2006 - 00:19 Der er 1 løsning

Custom MembershipProvider

Hej,

Jeg leger lidt med at skrive en Custom Membership provider til loginmodellen..

Eneste metode jeg har (pseudo) implementeret indtil videre er:
public override bool ValidateUser(string username, string password)
        {
            if (username == "peter" && password == "123")
            {
                return true;
            }
            return false;
        }

Og jeg tror såmænd det burde være godt nok.

Jeg har tjek på at koble min egen provider på i web.config, og jeg har jeg har trukket en login control ind, som jeg har valgt at ændre til en template.

Den ser sådan ud:
<asp:Login ID="Login1" runat="server" MembershipProvider="MembershipProvider" DestinationPageUrl="~/Modules/Pages/Default.aspx" FailureText="Du blev ikke logget ind!">
        <LayoutTemplate>
            <div id="logincontainer">
            <div id="loginheader"></div>
            <div id="logincontent">
            <asp:Label ID="lblEmail" runat="server" Text="E-mail adresse:"></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="Username" runat="server" Width="175px"></asp:TextBox><br />
            <asp:Label ID="lblPassword" runat="server" Text="Adgangskode:"></asp:Label>
            <asp:TextBox ID="Password" runat="server" TextMode="Password" Width="175px"></asp:TextBox><br />
            <asp:HyperLink ID="HyperLink1" runat="server" NavigateUrl="Forgot.aspx">Glemt din adgangskode?</asp:HyperLink><br />
            <br />
            <asp:Button ID="btnLogin" runat="server" Text="Log på" Font-Bold="True" Font-Size="11px" Height="24px" Width="93px" CommandName="Login" />
            </div>
            <div id="loginoptions">
                <asp:CheckBox ID="RememberMe" runat="server" Text="Husk mig næste gang" />
            </div>
            <div id="loginfooter">
                <asp:Literal id="FailureText" runat="server" EnableViewState="False"></asp:Literal>
            </div>

        </LayoutTemplate>
    </asp:Login>

Men når jeg forsøger at logge ind, så bliver jeg ikke videresendt når jeg tester de rigtige credentials.

Den afviser mig fint med FailureText og det hele, hvis jeg bruger forkerte credentials?

Er der noget jeg mangler?
Avatar billede pfp Nybegynder
15. november 2006 - 17:38 #1
Lukker.