Avatar billede the-dif Nybegynder
19. september 2006 - 13:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køre exe-fil på serveren

Jeg har et lille problem med min ASP .Net side. På siden kan man vælge hvilke computere på netværket man vil sende en shutdown-kommando til, hvorefter de jo så selvfølgelig skal slukke...

Det virkede fint på den lokale development server Visual Studio laver når man trykker F5, men da jeg flyttede projektet til en server virkede det som om filen jeg kalder ikke længere bliver kaldt... der sker i hvertfald ikke noget...

Hvad gør jeg forkert..? Er det noget i IIS'en der skal ændres eller hvor er problemet...?

Selve kaldet ser i øvrigt således ud:
Process proc = new Process();
proc.StartInfo.FileName = "shutdown.exe";
proc.StartInfo.Arguments = "-s -m \\\\" + comp.Name + " -t " + this.shutdownDelay + " -c \"" + this.shutdownMsg + "\" -f";
proc.StartInfo.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Hidden;
proc.Start();
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. september 2006 - 13:52 #1
Det er formodentlig asp.net brugeren eller network service brugeren som mangler de nødvendige rettigheder.
Avatar billede the-dif Nybegynder
19. september 2006 - 14:00 #2
Jeg har været inde og ændre så det kun er nogle brugere der har adgang til siden og de brugere har da normalt adgang til stort set alt...

Jeg har også prøvet at slå impersonation til med en bruger der rettigheder til alt... men det virker stadig ikke...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. september 2006 - 14:27 #3
Prøv lige at give everybody rettigheder til alt og se om det hjælper.
Ellers lav en try catch rundt og blokken som starter exe filen og se om det giver nogen exceptions.
Avatar billede the-dif Nybegynder
19. september 2006 - 14:48 #4
Jeg kan ikke lige prøve så meget mere i dag, men prøver det i morgen tidlig igen...
Men jeg kan da sige at der er try catch rundt om, og der kommer ingen exception...
Avatar billede the-dif Nybegynder
20. september 2006 - 08:18 #5
Jeg har prøvet, men igen uden held...
Jeg lukker nu og prøver at lave en workaround...