Avatar billede flinerne1 Nybegynder
19. september 2006 - 08:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl under opstart af Win98

Jeg har for nylig installeret et trådløst netværk. Efter dette er blevet installeret har jeg problemer når jeg starter Windows 98, for det meste bliver skærmen sort eller PC'en lukker ned og genstarter, når de så endelig lykkedes at starte kommer den op med følgende fejl:

En undtagelse OE er opstået ved 0028:00000013 i VxD---. Denne blev kaldt fra 0028:C001A2C0 i VxD NDIS(01) + 0000274C. Du kan muligvis fortsætte som normalt.

Hvis jeg trykker på en tilfældig tast, så fortsætter jeg som normalt og PC virker fint. Hvad kan jeg gøre for at løse problemet ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. september 2006 - 08:42 #1
Boot op på en startdiskette og kør en scandisk (også en overflade scan)
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
19. september 2006 - 08:45 #2
hvis jeg gør det, mister jeg så de programmer og filer der er i PC'en ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. september 2006 - 08:56 #3
Du mister ikke noget, det tjekker kun dit system og HD for fejl, og evt. retter dem.
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
19. september 2006 - 13:22 #4
jeg har nu bootet op på en startdiskette og kørt både en scandisk og overflade scan, og det har ikke løst problemet !! Det skal nævnes at problemt opstår kun når den "wireless USB adapter" er tilsluttet - nogle forslag ?
Avatar billede stone Forsker
19. september 2006 - 13:27 #5
check din bootlog for fejl under indlæsning af win98, det kunne være en driver der hænger til din usb enhed. Muligheden er at opdaterer driveren.
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
19. september 2006 - 13:30 #6
sorry men er ikke en haj til det her - hvordan checker jeg min bootlog for fejl, kan du give en kort vejledning ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. september 2006 - 13:36 #7
Tag usb-enheden fra under boot.
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
19. september 2006 - 13:50 #8
hej peet49, mener du at jeg skal boot op på en startdiskette igen ? - skal jeg både køre en scandisk og en overflade scan igen ? eller er det nok med en scandisk ?
Avatar billede stone Forsker
19. september 2006 - 14:05 #9
længe siden jeg har rodet med win98, men mener din bootlog.txt ligger i /windows biblioteket.

ellers prøv at søge efter bootlog.txt
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
19. september 2006 - 15:41 #10
Nu crasher den ikke længere ved opstart, men den kommer stadig op med følgende fejlmeddelse (men kun når wireless USB adapter er tilsluttet):

En undtagelse OE er opstået ved 0028:00000013 i VxD---. Denne blev kaldt fra 0028:C001A2C0 i VxD NDIS(01) + 0000274C. Du kan muligvis fortsætte som normalt
Avatar billede stone Forsker
19. september 2006 - 17:49 #11
tror at det er driveren som er problemet når du tilslutter din usb enhed søges der efter en driver. findes den ikke eller ikke er opdateres så stopper den ved fejlen ved at trykke en tast bliver fejlen ignoreret.
Avatar billede flinerne1 Nybegynder
20. september 2006 - 14:44 #12
hej stone, jeg har nu opdateret driver med nyeste software og problemet er løst. Da du har hjulpet mig med at løse problemet vil jeg gerne smide nogle point til dig, hvordan gør jeg det ?
Avatar billede stone Forsker
20. september 2006 - 18:13 #13
du opretter bare et indlæg i samme kategori med henvisning til denne side så alle kan se det går rigtigt til.