Avatar billede laguna2 Nybegynder
18. september 2006 - 15:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser! :S GfX eller Processor?

Halløjsa!

Min computer er på det seneste begyndt at fryse midt i det hele! Dette sker som regel mens jeg spiller eller har et program kørende der kræver meget af computeren (3ds Max, f.eks.)

Er det mit GfX eller processoren måske?
Avatar billede anabash Nybegynder
18. september 2006 - 16:26 #1
Dine Ram, eller dit GFX
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 00:34 #2
Har du checket temperaturene på de forskellige komponenter? Prøv med Speedfan: http://www.almico.com/sfdownload.php
Avatar billede laguna2 Nybegynder
19. september 2006 - 16:16 #3
Jeg har lige prøvet det med temperatur måleren og jeg har 4 ting den måler:
Temp1, Temp2, HD0 og HD1.
Jeg kan gætte mig til at HD er mine harddiske, men hvad er Temp 1 og 2?
Temp 1 ligger omkring 40 grader, men Temp 2 ligger omkring de 60 grader? (og der er en flamme ud for den) Skal jeg være bekymret nu? :p
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 17:08 #4
Den ene er din CPU, den anden... En CPU test vil vise dig hvilken der er til CPU. hvis temp 2 er din CPU, og det er i "hvile"- tilstand, er det måske i overkanten. Temp 1 kan være PSU, bundkort(temp i kabinet), eller andet.

Når du har fundet ad, hvad der er hvad, er det lidt nemmere at sige. Alarmniveauet kan derefter stilles på en temp. der er mere passende.

hvad siger din(e) harddiske?

En ide er at hente en config fil til lige netop dit bundkort. Du skal registrere programmet for at gøre dette (gratis). http://www.almico.com/sfhandleconfig.php
Avatar billede laguna2 Nybegynder
19. september 2006 - 18:30 #5
Jeg vil tro at Temp1 er kabinet temp...
mht Temp2 så kommer den op på 64-65 grader når jeg spiller.

Mine harddiske ligger roligt på omkring 39-41 grader. (ikke det vilde udpring)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. september 2006 - 19:18 #6
Afhængigt af din CPU type, kan det være for meget, eller på kanten.

Det tyder ikke på at dit grafikkort har nogen temp. føler. Prøv efter næste crash, hurtigt at åbne kabinettet, og mærk på grafikkortet. HUSK AT SLUKKE FOR FORSYNINGEN!!!

OBS: hav altid ved drift, låg på dit tårn.
Avatar billede laguna2 Nybegynder
19. september 2006 - 21:51 #7
Efter sidste crash mærkede jeg på mit GfX (bare lige på siden) og det var ret varmt.
Men den har ikke crashet i et stykke tid nu...

til OBS:
Hvorfor er der aldrig nogen der fortæller mig sådan noget?! Jeg lukker lige mit kabinet igen så... :s
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 23:05 #8
Kommet videre?
Avatar billede laguna2 Nybegynder
01. oktober 2006 - 02:03 #9
Ja, det kan man godt sige :P

Jeg har købt et nyt bundkort, en ny processor og nogle nye RAM... Så nu kører den bare :)  (Trængte os til at få det udskiftet)

Mange tak for jeres hjælp! :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:14 #10
Tillykke med det. Så kan vi få lukket her.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. oktober 2006 - 00:55 #11
Lukker du selv?
Avatar billede laguna2 Nybegynder
08. oktober 2006 - 11:06 #12
....hvordan?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. oktober 2006 - 11:18 #13
Putter et svar, og godkender dig selv. Hvis du vil uddele point til andre, anmoder du om et svar som du kan godkende.
Avatar billede laguna2 Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:44 #14
Det er i orden!