Avatar billede tnoergaard Nybegynder
18. september 2006 - 15:05 Der er 1 løsning

Wifi forbindelse dør efter 2 TCP-sessions, kan ej DNS/ping/tcp

Hej alle

Jeg har et problem med min nyinstalleret Windows XP laptop med Centrino wifi (2200BG).
Maskinen var preinstalleret fra min skole via et image med diverse programmer. Efter jeg har ryddet maskinen for unødvendigheder, der i blandt Panda Antivirus, har jeg store problemer med holde den på nettet.

Jeg har geninstalleret de trådløse drivere med intel orginale til 2200BG'eren (det er en Dell Latitude D505 laptop).

Jeg kan åbne et åbne én enkelt session, altså nå at lave en DNS A query på et domæne, åbne tcp-forbindelsen og modtage data.. når dataet er modtaget, dør forbindelse.. Hvis jeg ping'er som det første, er der fin forbindelse, men ikke efter jeg har haft en anden forbindelse etableret.
Jeg har tjekket om der skulle services som ikke kørte, men alle nødvendige lader til at virke, og jeg tvivler på det er driverproblemer da wifi-forbindelsen fint har virket med samme drivere før.

På forhånd tak,
Troels Nørgaard
Avatar billede tnoergaard Nybegynder
18. september 2006 - 15:29 #1
Well, problemet gik i sig selv da jeg enabled LAN-forbindelsen... Meget meget mystisk men nu virker det. Lukker spg.