Avatar billede webnoob Nybegynder
17. september 2006 - 22:07 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

DreamWeaver som ftp

Er der en der kan hjælpe mig med at sætte min DW op så jeg kan bruge den som ftp?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. september 2006 - 00:05 #1
Forklar.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
18. september 2006 - 08:23 #2
i manege site > site definition under remote info vælger du ftp.  Angiv ftp host evt. host dir (det er sjældent man har det) brugernavn i login og password i password. Så skulle der være hul igennem :-)
Avatar billede webnoob Nybegynder
18. september 2006 - 11:54 #3
Nu spørg jeg måske lidt dumt, men hvor finder jeg "Manage site" ?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
18. september 2006 - 16:39 #4
under menuen site!
Avatar billede webnoob Nybegynder
18. september 2006 - 17:01 #5
der har jeg kun 5 ting jeg kan vælge imellem

Site files
Site map
New Site
Edit sites
Reports

og imellem de punkter jeg ikke kan klikke på er der ikke noget der heddet Manage site

Skal jeg lige sige jeg bruger Macromedia Dreamweaver MX
Avatar billede t-hviid Nybegynder
18. september 2006 - 17:28 #6
new site
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 22:55 #7
Fandt du ud af det?
Avatar billede webnoob Nybegynder
01. oktober 2006 - 00:31 #8
nej, jeg har ikkelige haft tid til at kigge på det, men det har jeg snart.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 00:37 #9
Så vender du bare tilbage.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:16 #10
Er du kommet videre?
Avatar billede webnoob Nybegynder
14. oktober 2006 - 22:26 #11
nej det er jeg ikke, det lader til der er problemer med at få min ftp-server til at køre. Så indtil da keg jeg ikke få dreamweaver til conneecte mit site.
Avatar billede webnoob Nybegynder
14. november 2006 - 11:34 #12
Så sgu' nu virker min FTP sever som den skal og nu skal jeg så have dreamweaver til at connecte til den, men selvfølgelig har jeg også store problemer med det. Når jeg opretter et site og vil teste connection så fejler testen.

Først siger den,"Host found, connecting"

lidt efter sider den, "An FTP error occurred - cannot make a connection to host".

JEg har sikret mig at brugernavn og kode er rigtig.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. november 2006 - 09:54 #13
Bruger du firewall?
Avatar billede webnoob Nybegynder
18. november 2006 - 14:57 #14
nej
Avatar billede t-hviid Nybegynder
18. november 2006 - 21:40 #15
Et det din egen server ? Har du du den rigtige adresse til host server?
Avatar billede webnoob Nybegynder
18. november 2006 - 22:01 #16
ja det er min egen server og ja jeg har den rigtige LAN-IP på HOST serveren. Jeg kan godt connecte med en FTP client, smart-FTP.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
19. november 2006 - 12:57 #17
Når du nu har LAN adgang til din server, hvorfor bruger du så ikke det i stedet for FTP ? Jeg tror ikke du kan bruge en local lan ip i Dreamweavers ftp.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 17:36 #18
Ligger din server lokalt, kan du lige så godt bare redigere i dem direkte.
Avatar billede webnoob Nybegynder
22. november 2006 - 23:10 #19
det kan du have ret i, men jeg vil også gerne have mulighed for at kunne rette dem når jeg ikke er på mit LAN.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. november 2006 - 00:53 #20
Så kan du jo gøre dem tilgængelig offline.
Avatar billede webnoob Nybegynder
23. november 2006 - 11:39 #21
ja der er mange muligheder, MEN jeg vil gerne kun bruge DW som FTP så jeg kan tilgå min webserver når jeg fx. ikke er hjemme, det er det der er mit spørgsmål og det er det jeg vil have hjælp til.
Avatar billede webnoob Nybegynder
04. februar 2007 - 23:11 #22
Dropper spørgsmålet, der sker ikke noget.