Avatar billede narkohaj Novice
17. september 2006 - 11:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvilken bærbar

min mor skal ha en bærbar.hun stiller ik de store krav.men jeg syntes det er synd at min far går i fona hvor han har set en acer til 6000 kr. der er 1,7 ghz intel centrino.1gb ram ,men med delt grafik..jeg er ikk tilhænger af delt gfx.jeg ved de har råd til at give op til 2000 kr  mere.og jeg tror de kan få mere for pengene et andet sted. men hvor fanden skal vi lede efter en.jeg har være rundt på zitech og zepto ,osv...
nogle der har et forslag ,jeg syntes det er lidt af en jungle.
Avatar billede narkohaj Novice
17. september 2006 - 11:28 #1
den skal kunne køre half life source ,som et minimum uden at skabe sig.
kan det lade sige gøre for 6-7500 kr.
Avatar billede narkohaj Novice
17. september 2006 - 11:30 #2
jeg forstiller mig :
god processer ,min 1,7 ghz
1-2 gb ram .
selvstændigt gfx card.128 mb ram
dvd-brænder
cd drev.
trådløst netværk.
120 gb hardisk.
måske uden windows det har jeg selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 11:30 #3
"min mor skal ha en bærbar"

"den skal kunne køre half life source"

hæhæ - er det dig der skal spille på den ind i mellem? ;)
Avatar billede narkohaj Novice
17. september 2006 - 11:41 #4
hihiihihi .
Avatar billede narkohaj Novice
17. september 2006 - 11:46 #5
jeg bruger bare hf2 for at fortælle at det skal altså ik være noget som ik kan noget.
jeg kan huske vi købte en pc til min far ,for 4 år siden.jeg var selv med índe i falkoner alle på frederiksberg.det var en pentium osv ,og det var deres gold model.
men et par mnd efter skulle jeg lige besøge dem,og havde for sjov taget c&c generals et rimeligt krævende spil hvis man køre max detalje grad.det kunne den fandme i klare hans pc. og vi havde valgt den og givet ca 11-12 kr forden.
der sad et skod gfx kort i ,jeg var eddermandme skuffet at de sælge noget lort.
+ han sagde han skulle bruge den til video ,så kunne de godt ha knaldet et godt gfx kort ,når nu han havde alle de penge.
Avatar billede narkohaj Novice
17. september 2006 - 11:47 #6
11-12000 kr hihihihihihihihihih
Avatar billede narkohaj Novice
17. september 2006 - 12:25 #8
der står grafik controller ,i den sidste bærbare ,er det et rigtigt gfx kort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 12:35 #9
ATI MOBILITY RADEON X1400 med op til 256 MB HyperMemory - 128 MB

Ja - kortet har selv 128 Mb, men kan bruge 128 af systemrammen, så det kommer på 256 ialt
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 12:47 #10
www.edbpriser.dk kan du jo prøve :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 13:09 #11
renefriis>
"nogle der har et forslag ,jeg syntes det er lidt af en jungle."

tror du virkelig af det hjælper at linke til danmarks største prisdatabase?
Avatar billede driis Nybegynder
17. september 2006 - 13:24 #12
Her er en mulighed der er lidt billigere:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223981

Den har også "rigtigt GFX", men vær opmærksom på at den kun har 64 MB på grafikkortet, og derefter bruger af system-RAM (hvorimod, de modeller john_stigers linker til, har 128 MB). Derudover er den sammenlignelig med de nævnte modeller, men lidt billigere.

Et par generelle råd:
* Køb mærkevare, hvis du køber over nettet uden at have set modellen i en fysisk butik først. En bærbar skal typisk med mange steder hen; og det er ærgerligt hvis man køber noget med for dårlig finish.
* Læg mærke til vægten og de fysiske dimensioner - hvor stor må den være, når den skal slæbes med rundt ?
* Læg mærke til batteri-tiden, før du køber.
Avatar billede narkohaj Novice
05. april 2007 - 23:37 #13
aaaa