Avatar billede Slettet bruger
17. september 2006 - 02:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken webserver er bedst?

Hej Eksperter!

Jeg er ved at skulle udskifte min "server" med en hurtigere og skulle måske også skifte OS og software.
Derfor vil jeg gerne have nogle inputs om hvilken erfaring I har med server software osv.
pt. kører jeg med en AMD-K6 400 MHz 192 MB ram og Win XP SP2, men den er ved at blive ustabil.
Har købt en AMD Athlon XP 1800+ med 256 MB DDR Ram, 12+40 GB HD
dette skulle gerne blive bedre...

Software på den gamle:
Webserver: Omnihttpd 2.0
Mailserver: Merak Mail Server med WebIce webinterface
FTPServer: G6 FTP Server
Bruger også Perl, PHP, MySql og Apache på port 82

Nu er jeg kommet i tvivel om det nu også er det rigtige software på det rigtige OS. Hvad syntes DU, har du en bedre idé der kan opfylde mine behov?

T2C
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2006 - 02:04 #1
Det er der jo nok mange meninger om.

Hvis du kender Linux var en server centric Linux distro (f.eks. Centos) med
Apache en oplagt mulighed.

Hvis du vil blive på Windows var en Windows 2003 var nok bedre end en Windows XP,
men der er jo også en penge side.

256 MB mere ville absolut ikke skade uanset valg af software !
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2006 - 04:23 #2
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 00:39 #3
??