Avatar billede bpraem Nybegynder
15. september 2006 - 12:30 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

siden kan ikke vises

Hej,

Jeg har lige skiftet udbyder og dermed fået ny IP. Alt det er rettet og det hele køre som det skal. Lige på nær når jeg sidder internt og skriver adressen så siger den at siden ikke kan vises. Sidder jeg alle andre steder virker det fint. Hvad kan være galt?

Jeg har også en DNS stående.... Kan det være den der driller?

/Praem
Avatar billede kenp Novice
16. september 2006 - 11:16 #1
kan det sagtens være den skal jo også passe til det nye.. har du også skiftet router?
Avatar billede bpraem Nybegynder
16. september 2006 - 17:07 #2
ja jeg har også skiftet router....
Avatar billede bpraem Nybegynder
16. september 2006 - 17:09 #3
Det skal måske lige siges at der er når jeg skriver en url på en intern webserver den ikke vil vise... Alle eksterne side virker fint.

/Praem
Avatar billede kenp Novice
16. september 2006 - 21:04 #4
hvis du har skiftet ip-adresser så skal du jo huske at skfite det i dns. (du har vel husket hostheader)
Avatar billede bpraem Nybegynder
16. september 2006 - 23:21 #5
Det er jeg ikke sikker på ! Jeg har rettet det der skal på gratisDNS ellers har jeg ikke rettet noget ! Fortæl Fortæl !!

/Praem
Avatar billede kenp Novice
16. september 2006 - 23:33 #6
Det jeg mener er at hvis du har skifte ip-adresser på dit lan. fra f.eks. 192.168.2.xx til 10.0.0.xx eller noget andet så passer din interne dns server jo ikke længere og du skal således opdater den.
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. september 2006 - 17:43 #7
Der er kun tale om ny WAN IP...

/Praem
Avatar billede kenp Novice
17. september 2006 - 17:49 #8
Så kan det tyde på at din router ikke understøtter nat loopback (hvilken router har du?)

bruger du din interne dns aktivt på dit netværk? således at din computer bruger din server som dns?
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. september 2006 - 21:02 #9
Ja jeg har min egen DNS stående ! Det er helt sikkert ikke min router !
Avatar billede kenp Novice
17. september 2006 - 21:12 #10
kan nu godt være.. uden at du ved det... men hvis du ikke har ændret på resten af din opsætning, så vil ejg sige at det er din router.
Avatar billede bpraem Nybegynder
17. september 2006 - 21:18 #11
jeg havde forestillet mig at DNS'sn havde "Cached" adressen og derfor ikke får fadt i den nye? Men jeg ved det ikke ! Jeg kan ikke se hvorfor routeren skulle gøre det !
Avatar billede kenp Novice
17. september 2006 - 23:05 #12
hvis det eneste du groft sagt har ændret er en ny udbyder så må det være routeren..

Jeg gætter på at du ikke selv køre den offenlige dns. (som er godkendt hos dk-hostmaster) men er ren privat dns. så vil jeg stadigvæk sige at det er router. hvis du køre den offentlige så kan det være en chached adresse som du så kan slippe af med med en simpel ipconfig /flushdns
Avatar billede bpraem Nybegynder
18. september 2006 - 15:01 #13
ja det hjalp ikke :O( Min router er en Linksys WRT54GL.
Avatar billede kenp Novice
18. september 2006 - 16:54 #14
ja og den understøtter ikke nat loopback, din gamle router skulle vel ikke være en zyxel?

hvis det er tilfældet så er det fordi at din nuværende computer ikke bruger den dns som du har stående.
Avatar billede bpraem Nybegynder
18. september 2006 - 19:53 #15
hehe jo det var så... Så må jeg jo bide min påstålighed i mig igen... sorry ! Er der så slet ikke noget jeg kan gøre?
Avatar billede kenp Novice
18. september 2006 - 22:28 #16
godt så ;) så skal du lige ind og fixe lidt i din nuværende router for at kunne omgå det så du ikke opdager det.

Under Lan der kan du sætte hvilke oplysninger dine computere skal have fra din DHCP (router) der skal du som første dns server indsætte din egen dns servers ip-adresse. evt helt slet ikke skrive andre ind. også huske at have forwarders aktiveret på din dns-server.
Avatar billede bpraem Nybegynder
19. september 2006 - 17:07 #17
Hej igen.... nu har jeg rettet DNS i routeren. uden held. Andre idéer ?
Avatar billede kenp Novice
19. september 2006 - 18:48 #18
Når du har gjort det så genstart eller lav disse:

Ipconfig /release
Ipconfig /renew
Ipconfig /flushdns

Hivs din dns er sat korrekt op så skal det virke. (det gør det her på min zyxel router uden at nat loopback er sat til)
Avatar billede bpraem Nybegynder
19. september 2006 - 19:36 #19
ja men det virker altså ikke her..
Avatar billede kenp Novice
19. september 2006 - 19:52 #20
hummm så kan jeg desværre nok ikke hjælpe dig videre, beklager.. måske er det så fejlopsætning af din dns (altså hvad du har tastet ind i den)
Avatar billede bpraem Nybegynder
19. september 2006 - 19:54 #21
Virker bare underligt i og med jeg ikke har rørt den. Men jeg må jo bare prøve mig frem !! Du skal i hvertfald have rigtige mange tak for hjælpen... jeg smider lige en besked når/hvis jeg finder en løsning !
Avatar billede kenp Novice
19. september 2006 - 20:01 #22
Bare i orden :) ja i nogle tilfælde ville det være nemmere at kunne sidde ved maskinen.
Avatar billede bpraem Nybegynder
27. september 2006 - 12:28 #23
Kan du ikke smide et svar.... så du kan få nogle point
Avatar billede kenp Novice
27. september 2006 - 13:26 #24
Nu fik jeg det jo ikke til at virke så ingen point her.