Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
14. september 2006 - 12:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tegnsætningsproblem tror jeg

Jeg har et Framework 1.1 projekt i C# hvor jeg sender et parameter til en hjemmeside og modtager noget tekst.

System.IO.StreamReader sr = new System.IO.StreamReader(conn.ReceiveStream, System.Text.Encoding.UTF7);

Jeg gennemtvinger UTF7 format, da det gav den rigtige tekst med ÆØÅ. Det har virket indtil nu, men jeg har nu to gange oplevet at min computer efter et stykke tid erstatter ø med ? og tilsvarende.

Nogen der har et bud på hvad det er der går galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2006 - 00:08 #1
UTF8 eller Default lyder langt mere sandsynelige end UTF7
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
17. september 2006 - 09:38 #2
Jeg satsede også på en af de to til at starte med, men UTF7 var den eneste der virkede. Jeg har ikke oplevet problemer med det på andre maskiner, og jeg kan ikke genskabe det der fik den til at ændre resultatet på tegnsætningen.

Det skete to gange et stykke efter opstart.

Noget skud på hvad eller hvor disse ting kan blive ændret så kraftigt at den ignorere at jeg caster den til UTF7?

PS. Det virkede sideløbende på en anden computer, så bør ikke have noget at gøre med serveren.
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
04. oktober 2006 - 11:04 #3
Da der desværre ikke er kommet nogle brugbare bud lukker jeg tråden.