Avatar billede bakkers Nybegynder
13. september 2006 - 14:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere besøg til hjemmeside

Hejsa

Jeg har lavet en hjemmeside hvor bands kan søge efter øvelokaler. www.musiklokaler.dk Lige nu er siden dog rimelig ny og besøg er begrænset. Hvordan får vi siden ud til flere for lige nu er der ikke så mange besøgene og hvad synes i evt. der skulle gøres ved siden.
Avatar billede olebole Juniormester
13. september 2006 - 14:54 #1
<ole>

Prøv at læse bufferzone's artikler om SEO her på Eksperten:
    http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone

I øvrigt er hverken dine egne eller Google's scripts kompatible med XHTML  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bakkers Nybegynder
13. september 2006 - 15:07 #2
Hvordan tjekker du det med scripts?
Avatar billede bakkers Nybegynder
13. september 2006 - 15:08 #3
Og hvad har det af betydning ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. september 2006 - 17:24 #4
Som olebole nævner, skal du lave lidt søgemaskineoptimering på din side. Det indebærer bl.a. at du bør tilmelde siden til søgemaskiner, så man kan finde den. Jeg kan anbefale at tilmelde dig til i hvert fald Google og www.dmoz.org. Derudover bør du sørge for at din side har tekstindhold der gør siden let at finde, og at du har udfyldt dine META tags.

Du kan også lave flyers/plakater som du hænger op på relevante opslagstavler (evt. efter aftale hvis påkrævet) f.eks. på musikskoler, gymnasier, Konservatoriet eller lignende.

Du kan også lave linkaftaler med relaterede sider, sådan at du f.eks. linker til en side der så linker tilbage til dig. En af de faktorer der påvirker hvor højt oppe på listen dit resultat står i Google, er hvor mange sider der linker tilbage til dig.
Avatar billede bakkers Nybegynder
13. september 2006 - 20:06 #5
Jeg har været ved at optimere meta tags, samt opdatere teksterne så de forhåbentlig er bedre. Siden er til at finde på google og jeg har tilmeldt den til 18 links sider. Jeg vil lige prøve med dmoz.dorg den kender jeg ikke lige. Så vil jeg også lige prøve med linksbytte og flyers. Men hvad synes i om indholdet, hvad skal der til for at folk evt. ville vende tilbage til siden?
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. september 2006 - 20:39 #6
Problemet er vel lidt, at siden som den er nu minder lidt om en telefonbog. Den er god nok hvis man lige skal søge efter noget, men der er ikke noget andet indhold som kan "fange" brugeren.

Hvis du vil have brugeren til at vende tilbage igen og igen, må siden byde på noget som brugeren  mener at have brug for eller gavn af.

Find noget som musikere finder interessant/relevant og gør det til en del af siden. Det kunne f.eks. være artikler om at få god lyd eller en måde hvorpå musikere kan lægge demonumre ud på nettet. Dette kunne også være f.eks. et forum hvor folk kan dele ud af deres erfaringer eller lægge opslag ud når de skal optræde et sted.

Derudover kunne du skabe mere liv på siden ved at have nogle flere billeder eller skrive om nogle "succeshistorier" - dvs. folk som har fået noget godt ud af din side.

Brainstorm!
Avatar billede bakkers Nybegynder
14. september 2006 - 08:21 #7
Tak for alle de gode forslag, jeg vil prøve at rode med flere af dem og se hvad det bliver til. Hvis i har flere må i endelig skrive løs.

Old-faithful hvis du skriver et svar får du lige point.
Avatar billede old-faithful Praktikant
14. september 2006 - 13:03 #8
Ok.. Her er mit svar :-)