Avatar billede daniel24 Nybegynder
13. september 2006 - 01:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

template kan ikke vises i frontpage, lavet i dreamweaver

Hej

Jeg har et stort problem. Jeg har lavet en hjemmeside for et firma i Dreamweaver. Jeg har opbygget siden via en template.

Da jeg så ville kopiere hele siden over på firmaets computer    (de bruger frontpage) kunne templaten ikke åbnes. De respektive html-sider jeg har lavet kan godt åbnes, men ved billederne er der røde krydser.

Kan det passe at frontpgage ikke kan læse den  template jeg har lavet i dreamweaver, og hvis ja hvad gør jeg så?

Firmaet insisterer på at bruge frontpage så jeg kan ikke få dem til at switch til Dreamweaver, selv om det ville være en dejlig nem løsning.

Tak for hjælpen

Daniel
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 01:14 #1
De røde krydser kommer, fordi Frontpage ikke kan finde billederne. Chek filstien til billederne igen. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 01:18 #2
Og hvis du har testet at dit website kan validere korrekt (via w3c), ihvertfald html-koden, så burde det fungere alle steder - uanset om det redigeres i frontpage, Dreamweaver eller andre wysiwyg-programmer.
Avatar billede daniel24 Nybegynder
13. september 2006 - 08:55 #3
Filstien til billederne er altså rigtig, selv når jeg vælger dem manuelt vil de ikke komme frem.
Det er som om at den template jeg har lavet er problemet?

Hjæææææælp....
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 09:15 #4
Ide: Prøv at slette et af de billeder som skulle være der, og hent billedet på ny. Fordi, måske der bare skal opdateres.

Men Frontpage er altså et underligt program, og synd at du ikke kan overtale firmaet til at skifte til en ordentligt program.

Prøv at vise firmaet, at Frontpage laver rod i koderne, så websites som har været igennem Frontpage, IKKE kan valideres korrekt - og at en større og større del af kunderne derfor IKKE kan se deres website - eller i heldigste fald, kun kan se dele af websitet.
Kig derfor firmaet DYBT i øjnene, og spørg om de virkelig har råd til at miste en større og større del af kunderne pga. at deres website er noget skod???

Alternativt, så glem firmaet, hvis du skal bruge en uforholdsmæssig masse spildtid på at rode med en masse rod.
Avatar billede daniel24 Nybegynder
21. juni 2007 - 19:06 #5
lukker