Avatar billede tma Juniormester
12. september 2006 - 08:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brug af bulgarsk stavekontrol i Word

Hej
Jeg forsøger at få stavekontrol til at virke fint med Bulgarsk tekst. Jeg har tilføjet Bulgarsk som sprog i LanguagePack. Derefter fortalte systemet at der manglede en fil der hed MSSP232.DLL Den fik jeg downloadet fra et sted og lagt i "Fælles filer\microsoft shared\office11"
Jeg har forsøgt både på Office xp og på 2003.
Er der nogen der har et godt forslag?
Torben
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2006 - 09:34 #1
Du skal have fat i Microsoft Office proofing tools der koster en lille 1000 og giver sprog understøttelse til alverdens sprog
Avatar billede tma Juniormester
25. oktober 2006 - 11:18 #2
Det er rigtigt at proofing tools er produktet jeg manglede, så du skal naturligvis have point. Men jeg kunne nu godt tænke mig din hjælp alligevel, hvis du kender noget til produktet. Jeg har købt og installeret produktet, opdateret fra Office update osv., men jeg får en fejl når jeg forsøger at bruge netop bulgarsk (tyrkisk som jeg også skulle bruge fungerer fint). Fejlen hedder:

Word kan ikke åbne filen til stavekontrollen c:\..<her er stien>....\mssp3bg.lex til Bulgarsk.
Når jeg ser på stave og grammatikkontrol i Word, kan jeg se at grammatikkontrol er nedtonet når det er Bulgarsk, hvilket fortæller mig, at filen reelt er indlæst, da det ved netop bulgarsk er sådan at stavekontrol er med, men ikke grammatikkontrol...

Kan du hjælpe, jeg skyder gerne flere points i...