Avatar billede bavian Nybegynder
11. september 2006 - 11:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth headset til Nokia

Hej

Jeg har brug for at høre andre meninger og erfaringer med Nokia's BT-headset BH-500 og HS-12W. Vil meget gerne have BT-headset til min mobil (Nokia 3230), men kan ikke helt finde ud af hvilket headset der er bedst. Jeg ved at der er radio i HS-12W og det er der ikke i BH-500. Radio er ikke højste prioritet, men det er derimod lydkvaliteten og batteritiden. Håber I kan komme med nogle oplysninger. Umiddelbart hælder jeg mest til BH-500 da den ser mest holdbar ud. Er der nogen der ved hvor disse headset kan prøves/ses i butikker (i Københavnsområdet)

VH
Bavian
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
11. september 2006 - 11:33 #1
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2193,CONTENTID=11069

Jeg bruger selv ovenstående, og er rigtig glad for den, den er ikke så skrøbelig, og den holder rimelig god batteritid (kommer selvfølgelig an på hvor meget man bruger den, men den skal ikke lades så tit som mobilen)
Avatar billede bavian Nybegynder
11. september 2006 - 12:37 #2
Jeg skal bruge headset'et til at høre radio/mp3 over mobilen. Det er derfor vigtigt at det headset jeg køber understøtter stereo. Det er bare ikke vigtigt at der er radio i selve BT-dimsen.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
11. september 2006 - 13:00 #3
Det fik jeg så ikke lige fat i at du skulle bruge det til... men er du sikker på at telefonen understøtter at afspille radio/mp3 over bluetooth-headset... det er nemlig ikke alle der gør det, specielt radio-funktionen er afhængig af headsettet, idet at mange af mobilerne bruger ledningen til headsettet til antenne... men de fleste idag skulle vel kunne smide mp3 ud over det...

Dog vil det ikke være særlig nemt at finde en der holder batteri en hel dag hvis man skal bruge den konstant som man jo gør når man spiller mp3.

Selvom ledninger er irriterende, så vil der være mange ulemper ved bluetooth-løsningen, da det også er langsomt og derved vil der være mere tab af kvalitet når du skal bruge den til musik.

men der er nogen der har lavet noget der skulle være ok:

http://www.jabra.com/JabraCMS/EM/EN/MainMenu/Products/MobileMusic/JabraBT620S/JabraBT620s <-- den har jeg hørt skulle være ok
og den kan kobles sammen med alt, fx ved hjælp af: http://www.jabra.com/JabraCMS/EM/EN/MainMenu/Products/MobileMusic/JabraA120s/JabraA120s

der er jo også en storebror til BH-501 der hedder BH-601 hvis vi snakker Nokia, men du skal være sikker på kunne supportere din mobil, med fjernbetjening osv, men der skulle være en mulighed for det...

HS-13W skulle også kunne bruges, men så er du stadig ikke helt fri for ledninger...
http://www.nokia.dk/phones/enhancements/index.php?cat_id=655376&subcat_id=972940

Men der findes jo også adaptere, originale som uoriginale så du kan bruge et almindeligt headset med minijack stik.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
11. september 2006 - 13:03 #4
Jeg ville nok personligt tage BH-501 eller BH-601 (uden at jeg har kigget på priser eller lignende) pga kompatibilitet,

en god grund til at tage Jabra'en er at den skulle virke til stort set alle mobiler, så hvis du en dag skifter mobil er den nem at flytte med, uden at nogle knapper mister deres funktionalitet
Avatar billede bavian Nybegynder
11. september 2006 - 13:16 #5
Tusind tak for din meget udførlige besvarelse. Du har en super pointe vedr. antenne og radio på mobil. Det taler umiddelbart for at vælge HS-12W. Jeg afventer lige en dag eller to med at uddele points, for at se om der kommer noget mere info omkring HS-12W og BH-500.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
12. september 2006 - 08:34 #6
Det var så lidt...
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
15. februar 2007 - 09:26 #7
lukketid?
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
15. februar 2007 - 09:27 #8
de par dage er jo da vist gået for et par måneder siden
Avatar billede bavian Nybegynder
18. februar 2007 - 08:50 #9
Hellere sent end aldrig. Tak for hjælpen.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
18. februar 2007 - 11:39 #10
korrekt...

Jeg tjekkede bare op på gamle emner... :)

Men blev det så HS-12W?
Avatar billede bavian Nybegynder
19. februar 2007 - 13:46 #11
Det blev ikke noget. Jeg har fået en Minipaly Meizu 4Gb, med Radio Tuner og den er mega fed. Den kan jeg klart anbefale som konkurrent til Ipod.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
19. februar 2007 - 15:00 #12
ok